בקשה לביטול פסק בורר בעניין VASM

סכסוך בין בעלי המניות ב-VASM הוביל להליך בוררות. הבורר, ד"ר ישראל (רלי) לשם, פסק כי מניותיהם של רונית ויוסי בן רובי יועברו לרשות שאר השותפים. בעקבות כך, הזוג בן רובי פנה לבית המשפט בבקשה לביטול פסק בורר לאחר שלטענתם הבורר פעל "בניגוד עניינים חמור ביותר".


00:00 ,09.11.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

סכסוך בין בעלי המניות ב-VASM הוביל להליך בוררות. הבורר, ד"ר ישראל (רלי) לשם, פסק כי מניותיהם של רונית ויוסי בן רובי יועברו לרשות שאר השותפים. בעקבות כך, הזוג בן רובי פנה לבית המשפט בבקשה לביטול פסק בורר לאחר שלטענתם הבורר פעל "בניגוד עניינים חמור ביותר". שמוליק מאירסון: "פסק הבוררות מדבר בעד עצמו"
 
בבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה אתמול בקשה לביטול פסק בורר שניתן בחודש ספטמבר האחרון על ידי הבורר ד"ר ישראל (רלי) לשם בטענה שלא גילה לצדדים כי הוא "נתון בניגוד עניינים חמור" וכי לא הכריע לכאורה במחלוקות והשאיר את רוב הנושאים פתוחים כשהיו.
 
נושא הבוררות שעל הפרק הינו מחלוקת עסקית בין יוסי ורונית בן רובי אשר מחזיקים ב-37.5% מחברת VASM - חברה העוסקת בשירותים לוגיסטיים, לבין יתר בעלי המניות בהם קבוצת ואייר, המחזיקה ב-50% ממניות החברה, וחנן פרידר, המחזיק בכ-12.5% ממניות החברה. 
 
VASM הוקמה ביולי 2004 בעקבות מיזוג בין חברת ASM אשר הוקמה והיתה בבעלות יוסי ורונית בן-רובי לבין קבוצת ואייר. מהבקשה, אשר הוגשה על ידי בא כוחם של יוסי ורונית בן-רובי, עו"ד יעקב אנוך ועו"ד הילה בן-חנוך, עולה כי מחלוקת עסקית בין השותפים הובילה באוגוסט 2006 את חבר הדירקטוריון שמוליק מאירסון, לשגר מכתב פיטורים למנכ"ל יוסי בן-רובי. בנוסף למכתבי הפיטורין נעשתה פנייה לבורר ונטען בפניו כי הצדדים נקלעו למבוי סתום.  
 
באי כוחם של בני הזוג בן-רובי טענו בבקשה לביטול כי הבורר, ד"ר לשם, הוציא תחת ידו ב-25 בספטמבר פסק בורר המתיימר לנשל את משפחת בן-רובי מכל זכות במפעל חייהם וליטול מהם, ללא תמורה, רכוש בשווי של למעלה ממיליון דולר, והכל מבלי שהעריך כלל את שוויה של החברה ומבלי שבחן את משמעותה הכלכלית של החלטתו, ואף מבלי ששמע טיעונים לעניין זה.
 
"עניין זה חמור במיוחד על רקע העובדה, כי על פי מכתב כוונות שנערך בין הצדדים והובא בפני הבורר, עמד ערך החברה על לא פחות משלושה וחצי מיליון דולר ויוצא איפוא, כי ערך חלקם של המבקשים עמד אם כן על קרוב למיליון וחצי דולר", כתבו באי כוחם של בני הזוג בן-רובי בבקשה.
 
בימים אלה, טוענים יוסי ורונית בן-רובי בבקשתם, התברר להם כי קיים לכאורה קשר עסקי בין הבורר ד"ר לשם לבין קבוצת ואייר – עובדה, אשר לטענתם, ד"ר לשם "לא ראה לנכון לגלות מעולם". "ניגוד העניינים טמון בכך", על פי באי כוח המבקשים, "שמשפחת לבנת על הסתעפויותיה, הינה מבעלי השליטה הן בקבוצת מכתשים אגן (לקוחה עיקרית של משרדו של הבורר ושל הבורר אישית) והן בסמפאל המחזיקה בחצי ממניותיה של קבוצת ואייר".
 
בנוסף, באי כוחם של בני הזוג בן-רובי טוענים כי ביטול פסק הבורר מתחייב מסיבות רבות, מהותיות וטכניות וכי פסק הבורר "לא נוסח כפסק דין המסיים מחלוקת על ידי הכרעה ותחת זאת הותיר את רוב הנושאים פתוחים".
 
שמוליק מאירסון, חבר דירקטוריון חברת VASM, מסר בשיחה עם port2port כי "פסק הבוררות מדבר בעד עצמו ואין צורך להרחיב מעבר לכך". 
 
(ה.פ. 1318/06)