אתמול נערך יום עיון ייחודי בנושא הסכמי הצבירה

במהלך יום העיון הקשיבו הנוכחים להרצאותיו של דוד חורי מהנהלת המכס בנושא הגורמים להרחבת הסכמי הצבירה הפאן אירופאיים, הכרת הסכמי הצבירה הפאן-אירופאיים, הכרת הוראת הנוהל, הכרת המסמכים הנדרשים


00:00 ,21.03.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

בין הדוברים: מר יחזקאל דסקל ודוד חורי
 
אתמול נערך יום עיון בנושא היבטים פרקטיים של הסכמי הצבירה הפאן האירופאים של מדינת ישראל. יום העיון נערך בחסות לשכת המסחר ת"א וארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים.
 
כידוע לכל, החל מינואר 2006 הוחלף תוכנו של פרוטוקול B להסכם הסחר שבין מדינת ישראל ובין מדינות אפט"א לפרוטוקול B החדש על נספחיו לצורך הצטרפות מדינת ישראל לתהליכי הצבירה הפאן-אירופאיים. תחילה תחול הצבירה אך ורק בין מדינת ישראל, מדינות הקהילה האירופאית ומדינות אפט"א ומאוחר יותר תכלול גם את בולגריה, טורקיה, ירדן ורומניה.
 
ביום העיון, שנערך במרכז לימודי ישראל יפה, נכחו עשרות רבות של יבואנים, יצואנים וסוכני מכס שהקשיבו לדברי הפתיחה שנשא מנכ"ל איגוד לשכות המסחר, מר יחזקאל דסקל.
 
במהלך יום העיון הקשיבו הנוכחים להרצאותיו של דוד חורי מהנהלת המכס בנושא הגורמים להרחבת הסכמי הצבירה הפאן אירופאיים, הכרת הסכמי הצבירה הפאן-אירופאיים, הכרת הוראת הנוהל, הכרת המסמכים הנדרשים.