אמיר שני נפרד מארגון התאגידים

בארוע רב משתתפים שבו לקחו חלק חברי ארגון התאיגים, אוריאל לין – נשיא איגוד לשכות המסחר ובכירים באגף המכס ובראשם מר איתן רוב מנהל אגף המסים, נפרד אמיר שני מארגון התאגידים של סוכני המכס. אמיר הודה לחברי ההנהלה היוצאת ואיחל לאלו החדשים, שרון סופרין, נורה סיפר


00:00 ,23.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

בארוע רב משתתפים שבו לקחו חלק חברי ארגון התאיגים, אוריאל לין – נשיא איגוד לשכות המסחר ובכירים באגף המכס ובראשם מר איתן רוב מנהל אגף המסים, נפרד אמיר שני מארגון התאגידים של סוכני המכס. אמיר הודה לחברי ההנהלה היוצאת ואיחל לאלו החדשים, שרון סופרין, נורה סיפרמן, שאול רמון וראובן קריאף וליו"ר הנבחר החדש, מר שלמה שרון, איחולי הצלחה.
 
שני ציין כי בפני ההנהלה החדשה עומד אתגר חשוב להמשיך ולשתף פעולה עם המכס ולתת יד בהקמת מערכת סחר חוץ דור חדש. הוא הודה לעוזר ברקוביץ' שמוביל את שיתוף הפעולה בין הגופים והביע את תקוותו שבכך תוקם מערכת מכס טובה יותר.
 
שני הודה למנהל רשות המסים בישראל, מר איתן רוב, על שליווה ותמך בקידום נושא המסופים הערפיים בסמוך לנתב"ג, שלה מייחס שני חשיבות עליונה. כאמור, במהלך כהונתו שני קידם את סוגיית המסופים העורפיים בסמוך לנתב"ג, תוך ראייה ארוכת טווח אשר מטרתה לפתוח את שוק שינוע המטענים האוויריים לתחרות המועילה בעיקר למגזרי היבוא והיצוא
 
"אני חושב שמבחינה ציבורית, חשוב לקחת פסק זמן ולרענן את השורות. עם זאת, אני עומד תמיד לרשותכם ומאחל הצלחה מלאה לשלמה שרון, היו"ר הנבחר", סיכם שני.
 
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, הודה לאמיר שני על מילוי תפקידו. לין שיבח את שני וציין שהוא פורש לאחר שהוא העניק לארגון מנהיגות רצינית, עניינית, ואחראית ביותר. "ארגון התאגידים הינו בין הארגונים החשובים ביותר במסגרת איגוד לשכות המסחר. 48 חברים האחראים על 85% מכל סחר החוץ של מדינת ישראל – זה המון. אי אפשר לבצע סחר חוץ ללא השרותים שאתם נותנים בעמילות מכס ושילוח בינלאומי, שהיא חוליה חשובה מאד בניהול סחר החוץ. אתם תורמים באופן בלתי רגיל לאיגוד לשכות המסחר בעצם הפונקציה שאתם ממלאים. אתם מעין החיישנים שלנו – אתם יודעים מהם בעיות האמת, ישר מהשטח ותרומתכם לאיגוד חשובה ביותר", אמר לין.
 
לין סיים דבריו ובירך את ארגון התאיגידים ואת שלמה שרון היו"ר הנבחר. הוא קרא להמשיך בהצלחה את שיתוף הפעולה עם איגוד לשכות המסחר. "הובלתם את המאבק בנושא המסופים הערפיים וכאן אני חייב לציין את איתן רוב ועמי סגל ששיתפו פעולה על עקרון ברור ביותר – רוצים תחרות חופשית ואמיתית במדינת ישראל".
 
איתן רוב, מנהל רשות המסים בישראל, הודה לנוכחים ואמר : "אני מוכרח להגיד שאמיר שני ייצג בצורה אדוקה את האינטרסים של הגוף ששלח אותו ושאותו הוא מייצג. בשמי ובשם חברי לרשות המסים, תודה על שיתוף הפעולה עד היום. להנהלה הנבחרת בראשות שלמה שרון המון הצלחה. רב המשותף על המבדיל וביחד נדחוף את סחר החוץ למקומות הנכונים".
 
שלמה שרון, היו"ר הנבחר, בירך את אמיר שני. הוא אמר: "היום אנו נפרדים מנבחר ציבור, אך לא מהאיש עצמו. הוא ימשיך לעשות ולתרום. בשלוש הקדנציות שלו הכרנו אדם בלתי מתפשר שראה את טובת הארגון לנגד עיניו. בשנות כהונתו הוא ניווט את הארגון תוך שמירה על האינטרסים. כולנו ראינו בו איש מקצוע מעולה, חריף, בקיא. הוא משאיר ארגון בעל משקל סגולי רב, ומערכת יחסים טובה עם המכס וההנהלה שלה. אמיר הביע נכונות לסייע להנהלת החדשה באותה האינטנסיביות שאפיינה אותו בתפקידו ואנו בהחלט נסתייע בו".
 
ארגון התאגידים נפרד מאמיר בהעניקו תחריט משנת 1725 של נמל יפו, שכן, אביו של שני היה עובד מכס בנמל יפו ואח"כ כסוכן מכס בנמל יפו.