אוריין: רווח נקי של 2.7 מיליון דולר בחציון הראשון

החברה מדווחת על ירידה בהיקפי הפעילות במגזרי היבוא והיצוא אך יחד עם זאת ממשיכה להציג רווחים. במהלך החציון חילקה אוריין דיבידנדים בשווי 4.5 מיליון שקל


00:00 ,01.09.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה מדווחת על ירידה בהיקפי הפעילות במגזרי היבוא והיצוא אך יחד עם זאת ממשיכה להציג רווחים. במהלך החציון חילקה אוריין דיבידנדים בשווי 4.5 מיליון שקל
 
חברת אוריין דיווחה היום על התוצאות הכספיות של החברה לתקופה שבין ינואר עד יוני 2009. על פי הדוחות הכספיים, החברה מדווחת על רווח נקי של 2.7 מיליון דולר, זאת בהשוואה לרווח של 3.38 מיליון דולר בחציון המקביל של 2008. נזכיר כי חברת אוריין מייצגת בישראל את חברת השילוח Schenker.
 
החברה מציינת כי לאור החרפת המשבר וסימני המיתון במשק, גיבשה הנהלת החברה בחודשים האחרונים מדיניות התייעלות, הכוללת בחינת כל סעיפי ההוצאות במטרה להקטינם, צמצום בכוח אדם ובקרת החשיפה לאשראי הלקוחות, לרבות הסתייעות בביטוח אשראי.
 
אוריין מציינת כי נכון להיום לא היתה למשבר השפעה מהותית על תוצאות החברה, על הרכב ושווי נכסיה ועל מקורות המימון שלה לצורך פירעון התחייבויותיה לזמן הקצר ולזמן הארוך. יחד עם זאת, מציינת אוריין,  קיימת ירידה בהיקפי הפעילות במגזרי היבוא והיצוא, עקב צמצום היקפי פעילות היבוא והיצוא על ידי לקוחות שונים.
 
החברה מדווחת כי ההכנסות ממגזר היבוא בחציון הראשון של שנת 2009 הסתכמו לסך של כ-26.9 מיליון דולר לעומת סך של כ-46.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנת 2008 - קיטון של כ-42%. ההכנסות ברבעון השני  הסתכמו לסך של כ-13.5 מיליון דולר לעומת סך של כ-23 מיליון דולר ברבעון השני של 2008 - קיטון של כ-41%.
 
החברה מציינת כי הקיטון בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד נובע מירידה במספר תיקי העמילות, ומירידה במחזורי ההובלה ללקוחות בתחומים האווירי והימי, ירידות אשר נובעות מהקיטון בפעילות הלקוחות בתחומי העמילות והשילוח.
 
ההכנסות ממגזר היצוא הסתכמו בחציון הראשון של שנת 2009 לסך של כ-18 מיליון דולר לעומת סך של כ-25 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנת 2008 - קיטון של כ-27%. ההכנסות ממגזר היצוא ברבעון השני של 2009 הסתכמו לסך של כ-8.1 מיליון דולר לעומת סך של כ-11.7 מיליון דולר ברבעון השני של 2008 - קיטון של כ-30%.
 
החברה מציינת כי הקיטון בהכנסות נבע מירידה במחזורי ההובלה ללקוחות בתחומים האווירי והימי, כתוצאה מירידת מחירי ההובלה והיטלי הדלק. עם זאת, שיעורי הירידה במחזורי ההובלה במגזר זה היו נמוכים משיעורי הירידה במגזר היבוא וזאת לאור גידול בהיקפי פעילויות מסוימות במגזר ובפעילות לקוחות ספציפיים, בעיקר ברבעון השני של השנה.
 
יש לציין כי החברה חילקה במהלך החציון הראשון דיבידנד לבעלי המניות בשווי של 4.5 מיליון שקל וכי היא החליטה אתמול לחלק דיבידנד נוסף לבעלי המניות בגובה של 7 מיליון שקל אשר יחולק במהלך חודש ספטמבר 2009.