אוריאל לין בוועידת port2port 2007: ישראל היא שחקן מרכזי בסחר החוץ באגן הים התיכון

היקף סחר החוץ של ישראל בסחורות בלבד מתקרב ל- 100 מיליארד דולר. לדברי לין, "ישראל הופכת להיות גורם כבד משקל בסחר החוץ, כאשר כח הקנייה שלה בתחום הסחורות בלבד יוצר עניין רב בכל מדינות אירופה


00:00 ,14.02.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

היקף סחר החוץ של ישראל בסחורות בלבד מתקרב ל- 100 מיליארד דולר. לדברי לין, "ישראל הופכת להיות גורם כבד משקל בסחר החוץ, כאשר כח הקנייה שלה בתחום הסחורות בלבד יוצר עניין רב בכל מדינות אירופה
 
"הגידול המרשים ביצוא וביבוא הישראלי משנת 2003 ועד תום 2006 הפך את ישראל לשחקן מרכזי בתחום סחר החוץ באגן הים התיכון". כך אמר היום אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר.
 
לין אמר את הדברים לקראת פאנל שיתקיים היום (14.2.07) בנושא "ישראל כצומת כלכלית בעלת משקל סגולי רב בין מזרח ומערב", במסגרת הוועידה הבינלאומית לתובלה ולוגיסטיקה של port2port 2007.
 
היקף סחר החוץ של ישראל בסחורות בלבד מתקרב ל- 100 מיליארד דולר. בשנת 2006 יצוא הסחורות עמד על 46.4 מיליארד דולר ויבוא הסחורות הגיע ל- 47.8 מיליארד דולר.
 
לדברי לין, "ישראל הופכת להיות גורם כבד משקל בסחר החוץ, כאשר כח הקנייה שלה בתחום הסחורות בלבד יוצר עניין רב בכל מדינות אירופה. כיום, עיקר יבוא הסחורות של ישראל, למעלה מ- 50%, הוא מאירופה בלבד".
 
לין הדגיש כי בתחום יצוא השירותים הגידול אף מרשים יותר. בשנת 2006 עמד יצוא השירותים על 19.6 מיליארד דולר, גידול של 10% לעומת 2005. בשנה זו יצוא השירותים היווה 14% מהתמ"ג ו- 31% מסך היצוא הישראלי.
 
עוד לדבריו, סחר החוץ של ישראל הביא לפיתוח תעבורה ימית בכמה נמלים מרכזיים באגן הים התיכון. כך למשל, נמל קונסטנצה ברומניה הולך ותופס נתח חשוב בשנתיים האחרונות, עם גידול של 36% בפעילות במונחי TEU.
 
"ההתפתחות המרשימה ביותר של ישראל בתחום התעבורה הימית היא עם נמל קופר בסלובניה, שרשם גידול של 53% במונחי TEUבשנתיים האחרונות. כמו כן נמל רוטרדם עדיין בעל היקף הפעילות הגדול ביותר, אך עם 13% גידול בלבד במונחי TEUבשנתיים האחרונות", סיכם לין.