אגרקסקו בפרויקט ירוק משותף וראשון עם מדינות השוק האירופאי

מטרת המיזם להגביר את השימוש בתובלה מסחרית ברכבת ולהקטין את תנועת המשאיות בכבישים. אגרקסקו: נעשה שימוש במכולת 45 רגל המשתמשת לסירוגין במנוע חשמל או מנוע דיזל


00:00 ,04.05.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

מטרת המיזם להגביר את השימוש בתובלה מסחרית ברכבת ולהקטין את תנועת המשאיות בכבישים. אגרקסקו: נעשה שימוש במכולת 45 רגל המשתמשת לסירוגין במנוע חשמל או מנוע דיזל
 
מחברת אגרקסקו המובילה תוצרת חקלאית טרייה ליצוא נמסר כי בימים אלה היא משתפת פעולה עם חברת צים שירותי ספנות משולבים במיזם חדשני ירוק ויחיד מסוגו עם מדינות השוק המשותף. מטרת הפרויקט המשותף היא לצמצם את תנועת המשאיות בכבישי ישראל ואירופה, לצמצם את הפגיעה באיכות הסביבה, להוזיל את עלויות תובלה ולהגדיל את התמורה לחקלאים בישראל, וזאת על ידי הובלת תוצרת חקלאית טרייה היישר מהשדה בישראל ועד הלקוח הסופי באירופה.
 
מטרת המיזם להגביר את השימוש בתובלה מסחרית ברכבת ולהקטין את תנועת המשאיות בכבישים כאשר הצפי הוא חיסכון בתנועה של מאות משאיות בכבישים.
 
מחברת אגרקסקו נמסר עוד כי ההעמסה של התוצרת החקלאית תתבצע במסוף מתמחה של אגרקסקו בעין יהב, תוך הקפדה אופטימלית על תנאים של לחות וקירור בתוך המכולות באופן בו ישמרו את המוצר במיטבו לאורך מסע של שבוע ועד הגעתו ללקוח. הרכבת החקלאית תצא מנחל צין שבערבה ישירות לנמל הימי בחיפה או באשדוד שם יועמסו המכולות מהרכבת לאוניות צים ויצאו לדרכם הימית לנמל Trieste שבאיטליה. מהנמל באיטליה יועמסו המכולות על רכבת בעלת 22 קרונות ויצאו ליעדם הסופי בהולנד. כל מכולה תועבר ישירות ללקוח הסופי, כלומר, למחסן המרכזי של רשת השיווק עצמה.
 
מאגרקסקו נמסר עוד כי השמירה על שרשרת הקירור מרגע הקטיף ועד למדף בחו"ל היא נקודת המפתח להצלחת המבצע וכי בכוונת החברה להשתמש במכולות חדישות שהגיעו זה עתה לארץ וייחודן הוא גודלן – 45 רגל לעומת מכולות של 40 רגל. יש לציין כי מכולה בגודל זה מסוגלת להכיל את אותה התכולה שנושאת משאית.
 
כמו כן, הייחודיות של המכולות היא ביכולת להתאים את ספק האנרגיה, דהיינו, מנוע חשמלי ומנוע דיזל. במהלך השיט בים יהיה השימוש במנוע חשמלי ובמהלך הנסיעה ברכבת יהיה השימוש במנוע דיזל.
 
חני דנציגר, מנהל הפרויקט בחברת אגרקסקו מסר כי "מכיוון שהיום אנו מצויים במציאות ירוקה, בה יש למצוא דרכים יצירתיות לעידוד ערכי סביבה ושמירה על כדור הארץ ובנוסף כמובן לנסות להוזיל עלויות תובלה, ומכיוון שבאירופה לא ניתן יותר לבנות כבישים מהירים ומחפשים פתרונות להורדת המשאיות מהכבישים, מצאנו את נקודת המפגש בצרכים של כל צד ויצרנו את הפרויקט בשיתוף פעולה מצוין".
 
דנציגר הזכיר כי החל משנת 2015 מתכוננים באירופה לדרוש היטלים נוספים על תנועת משאיות שיעברו בכבישים מהירים בין מדינות. "ההיטלים ייקבעו על פי מספר ק"מ. באירופה זהו נושא שנמצא על סדר היום כבר בימים אלו. אני מאמין שהדרך המשותפת שמשרתת את הצרכים שלנו כאן להוזלת עלויות תובלה והקטנת הפגיעה באיכות הסביבה והצרכים של האירופאים אכן תוריד תנועה מהכבישים לרכבת במידה ניכרת".