UTI ישראל רכשה את חברת MPL

הרכישה הינה ביצוע החלטה אסטרטגית עליה הוחלט בעת המיזוג בין טרנסכלל וניולוג. ד"ר יורם זבה, יו"ר UTI ישראל: בכוונתו להציע שירותים נוספים ללקוחות ולהרחיב השירותים למגזר הפמרצבטיקה והטלפונים הסלולריים


00:00 ,18.02.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

הרכישה הינה ביצוע החלטה אסטרטגית עליה הוחלט בעת המיזוג בין טרנסכלל וניולוג. ד"ר יורם זבה, יו"ר UTI ישראל: בכוונתו להציע שירותים נוספים ללקוחות ולהרחיב השירותים למגזר הפמרצבטיקה והטלפונים הסלולריים
 
חברת UTI ישראל רכשה את חברת MPL מידי חברת צים וקבוצת זאבי. שווי העסקה טרם נודע.
 
לדברי ד"ר יורם זבה, יו"ר חברת UTI ישראל, הכוונה ברכישה היא להפוך את חברת UTI ישראל מחברה שמתמחה ועוסקת השילוח בינלאומי לקבוצת לוגיסטיקה אשר מעניקה ללקוחותיה שירותים מודרניים ומגוונים לאורך שרשרת האספקה לרבות אחסון, ניהול מלאי והפצה, וזאת בנוסף לשירותים שהחברה מעניקה כיום בהם שירותי שילוח בינ"ל ועמילות מכס.
 
ד"ר זבה הוסיף וציין בשיחה עם מערכת port2pot כי חברת MPL תמותג ומחדש ותיקרא UTI MPL. ד"ר זבה הוסיף כי להערכתו לקוחות רבים ישמחו על הוספת השירותים שחברת UTI ישראל מציעה ללקוחותיה וזאת בשל הניהול היעיל של מערכת מידע המנוהלת באמצעות פלטפורמה יחידה, אם כי הוא מניח שלא כל לקוחות החברה ישתמשו בשירותים החדשים.
 
ד"ר זבה: "הרכישה הזאת לא הגיעה מאי שם אלא מדובר ביישום אסטרטגיה של הבעלים – חברת UTI העולמית וחברת צים – להרחיב את מגוון השירותים שהחברה מציעה ללקוחות, והדבר עוגן בהסכם המייסדים שנחתם לפני למעלה משנה כאשר הביצוע הגיע רק עכשיו. חברת MPL היתה בחירה טבעית שכן מדובר בחברה בבעלות צים וקבוצת זאבי ומדובר בחברה מצוינת, צעירה ומודרנית".
 
- האם תקופת המיתון הנוכחית הינה זמן טוב להרחיב את השירותים ללקוחות? יש בכך ערך מוסף עבורם?
 
ד"ר זבה: "אם הייתי יודע שהמיתון הנוכחי יימשך לעולמי עד בוודאי שהיינו מחליטים אחרת, אבל אני מניח שאחרי המיתון יבואו ימים טובים ולאחריהם ימים רעים וכן הלאה. אני מעוניין שהחברה שלנו תתקיים לאורך זמן ואני חושב שזה מהלך נכון לעשות. יכול להיות שזמן המיתון הוא דווקא עיתוי טוב מכיוון שיש לנו זמן להיערך לכך ואנחנו לא נחפזים".
 
- יש כוונה שהחברה החדשה תתמקד במגזרים חדשים?
 
ד"ר זבה: "אין ספק שאנחנו מעוניינים להרחיב את השירותים שלנו למגזרים נוספים כגון פרמצבטיקה וטלפונים סלולריים, וזאת לאור המומחיות שיש לחברת UTIהעולמית בתחומים הללו. כיום אנחנו מעניקים שירות למגזר ההייטק, חברות ריטייל וענף הרכב ובהחלט שואפים להרחיב פעילות".
 
נציין כי חברת MPL נוסדה בשנת 2003 ונושא רכישתה על ידי UTI ישראל עלה על הפרק עוד בשנת 2007 במסגרת המשא ומתן שנוהל למיזוג בין טרנסכלל וניולוג לתוך UTI ישראל. בין הלקוחות הגדולים של חברת MPL נמנית חברת IBM אשר העניקה את ניהול המלאי והרכש שלה לחברת הלוגיסטיקה. 
 
חברת UTI ישראל נשלטת על ידי חברת UTI העולמית ב-75% והיתרה על ידי חברת צים – 25%.