TNT תמכור את החטיבה הלוגיסטית שלה לחברת Geodis

ג'קי ביטון, מנכ"ל חברת ג'קי ליין המייצגת את קבוצת Geodis בישראל, קיבל לאחרונה פנייה אישית ממנהלי Geodis, פרננדו ג'יאה, מנהל משלוחי האוויר והיבשה, וסאלה בנאקצ'ה, מנהל מכירות הרשת, המודיעה לו על הרכישה ומציינת אותה "כאבן דרך" עבור החברה


00:00 ,19.11.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה הצרפתית לשירותי לוגיסטיקה מבצעת רכישה גדולה ראשונה מאז הקמתה ותשלם 460 מיליון יורו. חברת ג'קי ליין הינה הנציגה הבלעדית של Geodis בישראל
 
חברת TNT N.V הכריזה לאחרונה כי היא חתמה על הסכם למכור את החטיבה הלוגיסטית שלה ל- Geodis, חברה צרפתית לשירותי לוגיסטיקה. העסקה עומדת על שווי של 460 מיליון יורו במזומן. חברת TNT מעריכה כי הכנסותיה מהמכירה יעלו על 400 מיליון יורו, וכי הכנסותיה לאחר מסים יהיו מעל 150 מיליון יורו.
 
ג'קי ביטון, מנכ"ל חברת ג'קי ליין המייצגת את קבוצת Geodis בישראל, קיבל לאחרונה פנייה אישית ממנהלי Geodis, פרננדו ג'יאה, מנהל משלוחי האוויר והיבשה, וסאלה בנאקצ'ה, מנהל מכירות הרשת, המודיעה לו על הרכישה ומציינת אותה "כאבן דרך" עבור החברה. בהודעה ציינו השניים כי החברה מכפילה למעשה את כוח הקנייה שלה באוויר ובים ומעניקה ללקוחותיה רשת סוכנים עולמית. 
 
השניים הדגישו כי ל-TNT מיקומים גיאוגרפיים משלימים לאלו של Geodisבאירופה וכי בבעלותה שליטה מרשימה בצפון ודרום אמריקה, אוסטרליה, ניו זילנד ואסיה. עם סיום תהליך הרכישה, נאמר בהודעה, חברת Geodisתכפיל את גודלה ביבשת אסיה.
 
פיטר בקר, מנכ"ל חברת TNT, הגיב לידיעה על הרכישה ואמר: "קנינו את העסק בשנת 2004 בעיקר בגלל הקשר שלו לפעילות לוגיסטית. במסגרת אסטרטגיית ההתמקדות שלנו הגענו למסקנה כי מכירת החטיבה לניהול לוגיסטי תאפשר ל-TNT הזדמנויות גדילה בתחום הדואר ומשלוחי האקספרס. אני מברך את חברת Geodis על רכישת חטיבה עסקית מצוינת זאת ומאחל להנהלה ולעובדים הצלחה בהמשך דרכם".
 
פייר לבו, מנכ"ל חברת Geodis, ציין כי "אנחנו נרגשים מרכישת החטיבה הלוגיסטית של TNT, שהיא חברה בעלת ערך רב ומתאימה מאוד למודל העסקי של החברה שלנו. אני שמח לאשר כי ג'ף הוגסטר יישאר המנכ"ל של החטיבה הלוגיסטית של TNT ממשרדו הראשי בהולנד".
 
יש לציין כי מדובר ברכישה גדולה ראשונה של חברת Geodis מזה שנים רבות, וכי החברה נמצאת בשותפות עם חברת גרמנית Rhode and Liesenfeld. נכון לעכשיו לא ידוע כיצד הרכישה האחרונה תשפיע על היחסים בין שתי החברות.