TNT משנה אסטרטגיה: תתמקד ברשתות הפצה ותעמיד למכירה את פעילות הלוגיסטיקה

בכוונת TNT לסיים את מכירתה של החטיבה הלוגיסטית כבר במהלך המחצית השניה של 2006 ולצורך כך שכרה את שרותיה של "גולדמן-זאקס". יש לציין, כי בכוונת TNT לשמור לעצמה נתח מסוים מחטיבת הלוגיסטיקה המתאימים בצורה זו או אחרת לאסטרטגיית החברה בתחום האקספרס והדואר


00:00 ,07.12.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

מכירות חטיבת הלוגיסטיקה נאמדות ב- 3.4 מיליארד יורו בשנה ותהליך מכירתה עתיד להסתיים במהלך המחצית השנייה של 2006; מעתה תתמקד הפעילות העסקית של TNTבחטיבות הדואר והאקספרס
 
TNT, הספקית הבינלאומית של משלוחי אקספרס, לוגיסטיקה ודואר, הודיעה היום על שינוי אסטרטגי מהותי על פיו תמכור החברה את חטיבת הלוגיסטיקה שלה, שהיא השנייה בגודלה בשוק חוזי הלוגיסטיקה העולמי ושמכירותיה השנתיות נאמדות ב-3.4 מיליארד יורו. TNT תאמץ מדיניות של מיקוד ברשתות הפצה באמצעות פעילות חטיבות האקספרס והדואר המצליחות.
 
לדברי פטר בקר, מנכ"ל TNT, "במהלך החודשים האחרונים ערכנו בדיקה יסודית של אסטרטגיית החברה לשנים הקרובות ובדקנו את מידת התאמתה להזדמנויות, לאיומים ולצורכי הלקוחות המשתנים". לדבריו, "לאחר בדיקה קפדנית של הפרטים פיתחנו שורה של מהלכים שאנו מאמינים כי יישומם בטווח הקרוב יספקו את הערך הרב ביותר עבור בעלי המניות של החברה".
 
"ברור לכולם" הוסיף בקר, "כי ליבת העסק של TNT היא עיצוב, יישום והרצה של רשתות הפצה ושילוח מקומיות ובינלאומיות לעסקים. אין לנו כל ספק שההתמקדות בתחום זה תאפשר לנו להשיג יתרון תחרותי משמעותי ע"פ מתחרותינו ואף תשמש אותנו כמנוף צמיחה בתעשיית השילוח הבינלאומית".
 
כאמור, בכוונת TNT לסיים את מכירתה של החטיבה הלוגיסטית כבר במהלך המחצית השניה של 2006 ולצורך כך שכרה את שרותיה של "גולדמן-זאקס". יש לציין, כי בכוונת TNT לשמור לעצמה נתח מסוים מחטיבת הלוגיסטיקה המתאימים בצורה זו או אחרת לאסטרטגיית החברה בתחום האקספרס והדואר. המחלקות שיוותרו כוללות את מחלקת ה- IN-NIGHT ומחלקת חלקי החילוף לתעשיית ההייטק, שמכירותיהן נאמדות ב- 300 מיליון יורו לשנה. בנוסף, תמשיך TNT להפעיל את מחלקת השילוח- TNT Freight Managementהמצליחה שמכירותיה נאמדות כיום ב- 800 מיליון יורו לשנה.
 
לדברי פיטר בקר, "ל- TNT ישנה פלטפורמה עסקית יציבה וחזקה בתחום השילוח הכוללת את שירותי האקספרס ורשת הדואר האירופאית (EMN), אשר רשמו השנה את הצמיחה המשמעותית ביותר וכמובן רשת הדואר ההולנדית הריווחית".
 
בקר מסכם כי TNT תמשיך גם לאחר מכירת חטיבת הלוגיסטיקה להיות חברה ממוקדת לקוח תוך שימת דגש על חדשנות ואף הודיע היום על שתי רכישות חדשות של חברות שילוח מסין ומספרד, אשר עתידות להגדיל את יכולות החברה במדינות אלו.