TNT מוכרת את החטיבה הלוגיסטית שלה

Apollo Management רכשה את החטיבה הלוגיסטית של TNT עבור 1.48 מיליארד יורו. דייב קוליק מהנהלת TNT יתפטר מתפקידו וייהפך למנכ"ל חברת הלוגיסטיקה שתוקם לאחר סיום העסקה


00:00 ,24.08.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

Apollo Management רכשה את החטיבה הלוגיסטית של TNT עבור 1.48 מיליארד יורו. דייב קוליק מהנהלת TNT יתפטר מתפקידו וייהפך למנכ"ל חברת הלוגיסטיקה שתוקם לאחר סיום העסקה
 
כפי שפורסם אתמול בעיתונות מקצועית בינלאומית, חברת TNT הודיעה לאחר שבועות של שמועות וספוקלציות כי היא חתמה על הסכם מכירה וקנייה למכור את חטיבת הלוגיסטיקה שלה לחברתApollo Management, חברת נכסים פרטית בעלת מוניטין אשר ברשותה משרדים בניו יורק, לונדון ולוס אנג'לס.
 
שווי העסקה עומד על 1.48 מיליארד יורו (1.9 מיליארד דולר) כאשר 15 מיליון יורו מתוכם יתקבלו בצורת נכסים בגובה 5% משווי החברה החדשה. חברת TNT הודיעה כי היא מתכוונת להחזיר את מירב ההכנסות, המוערכות בגובה שבין 1.2-1.3 מיליארד יורו, לבעלי המניות שלה באמצעות תוכנית של רכישה חוזרת בשווי של עד 1 מיליארד יורו. תוכנית הרכישה החוזרת תצא לפועל אחרי שהליך הרכישה יושלם - ככל הנראה עד סוף 2006. יש לציין כי העסקה כפופה לאישור בעלי המניות של חברת TNT ולאישור גופים רגולטורים כגון ה-EU ודומיו.
 
המכירה היא חלק מאסטרטגיית המיקוד של חברת TNT עליה היא הכריזה בחודש דצמבר שעבר. על פי אסטרטגיה זו, החברה תתמקד ביכולה המרכזית - ניהול משלוחי נטוורק.
 
מנכ"ל TNT העולמית, פיטר בקר, הגיב ואמר כי "עסקה זו היא אבן דרך במסגרת אסטרטגיית המיקוד שלנו, והיא תאפשר לנו להתמקד במלוא הכוח בגידול היכולת המרכזית שלנו בעסקי הנטוורק. אני גאה בעובדים ובהנהלה של חטיבת הלוגיסטיקה שלנו על המסירות והמחויבות שלהם ל-TNT. הם הצליחו לשמור על יציבות העסק והתפתחותו בתשעת החודשים האחרונים ואנו בטוחים בהצלחתם בעתיד".
 
מהחברה נמסר כי עם סיום תהליך הרכישה דייב קוליק יתפטר מדירקטוריון חברת TNT וייהפך למנכ"ל החברה החדשה. קוליק הגיב לדברים ואמר: "העסקה הזאת נותנת לנו את האפשרות להתפתח להיות ספק שירותים מוביל בשוק העולמי בתחום הלוגיסטיקה באמצעות מענה על צורכיהם הספציפיים של לקוחותינו. באמצעות מינוף המומחיות, התשתית ובסיס הלקוחות שלנו ובאמצעות התחייבותה של חברת אפולו אנו מוכנים לעתיד תחרותי ורווחי".
 
הדיווחים טענו כי חברת הנכסים הצרפתית PAI תרכוש את החטיבה הלוגיסטית של TNT, אולם ברגע האחרון הגיעה הצעה מחברת אפולו שהיתה גבוהה ככל הנראה ב-30% מהסכום שחברת PAI הסכימה לשלם.
 
העסקה מביאה לסיום תקופה ארוכה בה עתידה של החטיבה הלוגיסטית היה לא ידוע בעבור עובדיה ולקוחותיה של TNT Logisticsאם כי עדיין לא ידועות בבירור תוכניותיה של אפולו לגבי הרכישה שזה עתה ביצעה.