TNT חנכה את הסניף הירוק הראשון שלה בהולנד

הסניף החדש משיג חיסכון של 70% בהוצאות האנרגיה לעומת סניפים רגילים, והותקנה בו מערכת המורכבת מקולטי שמש המשמשת לייצור ואספקת חשמל לבניין


00:00 ,30.10.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

הסניף החדש משיג חיסכון של 70% בהוצאות האנרגיה לעומת סניפים רגילים, והותקנה בו מערכת המורכבת מקולטי שמש המשמשת לייצור ואספקת חשמל לבניין
 
חברת TNT פתחה את הסניף הירוק הראשון שלה בווננדאל (Veenendaal) שבהולנד. זהו הבניין הראשון בסדרה בניינים "ירוקים", שבכוונת TNT להקים כחלק מתוכניתה הסביבתית העולמית Planet Me. מהקבוצה נמסר כי בכוונתה להפחית בצורה משמעותית את פליטת האנרגיה וגזי החממה של כל הבניינים שברשותה – בסה"כ 3 מיליון מטרים רבועים של נדל"ן הפזורים על פני 65 מדינות.
 
מהחברה נמסר כי סניף החברה החדש בהולנד מעוצב בצורה המאפשרת חדירה מקסימלית של אור יום למשרדים, הממוקמים לאורך הקירות החיצוניים, וזאת במטרה להפחית את השימוש בתאורה מלאכותית. כמו כן, מערכת המורכבת מיותר מ-300 קולטי שמש משמשת לייצור ואספקת חשמל לבניין באופן קבוע.
 
בתכנון הסניף הושם דגש מיוחד על כך שגם התפעול השוטף יהיה חסכוני באנרגיה וידידותי לסביבה. כך למשל נבנתה בריכת אגירה למי גשמים המספקת מים לבתי השימוש בבניין, מכשירי החשמל חסכוניים באנרגיה והרהיטים ניתנים למחזור. בריצוף הסניף נעשה שימוש בחומרים ממוחזרים והוצבו בו מכלים גדולים לאיסוף נייר וחומרים שאינם ניתנים למחזור.
 
תוכנית ה"בניינים הירוקים" של TNT מתמקדת בשיפור צריכת האנרגיה בסניפים הקיימים בבנייה "ירוקה" ברמה הגבוהה ביותר, של סניפים חדשים עבור חטיבות הדואר והאקספרס. TNT מחזיקה ב-3 מיליון מטרים רבועים של נדל"ן הפרוסים על פני 65 ארצות. בניינים שונים הממוקמים באזורים שונים דורשים פתרונות שונים. תקנות הבנייה והאקלים בישראל שונים מאלה שבשוודיה, לדוגמה. גם אילוצי הבנייה והתכנון של בנייני משרדים שונים מאלה של סניפים ומרכזי חלוקה. כל אלה מחייבים את TNT למצוא מגוון גדול של פתרונות יצירתיים.
 
מהחברה נמסר עוד כי בניין המשרדים ה"ירוק" הראשון יבנה על ידי החברה בהופדורף (Hoofddorp) שבהולנד. כל בנייני המשרדים החדשים ייבנו בקרבת תחנות תחבורה ציבורית וקרוב ככל האפשר לבתיהם של מרבית העובדים, על מנת לצמצם את זיהום האוויר הנגרם מרכבי העובדים. המשרדים החדשים צפויים להיפתח במחצית השנייה של 2010.