חברת השילוח TNT סיימה היום את חלקו הראשון של הפרוייקט בשיתוף עם התעשייה האווירית במהלכו הוסב מטוס בואינג 737 למטוס Quick Change; במהלך 2006 צפוי להסתיים הפרוייקט, במסגרתו נכללים 9 מטוסים; היקף הפרוייקט נאמד בעשרות מיליוני יורו.
חברת השילוח הבינלאומית TNT נכנסת לתחום הטסת הנוסעים ומשיקה היום, בשיתוף התעשייה האווירית, את מטוס ה-Quick Change הראשון, המגלם יכולת החלפה בין מטוס נוסעים למטוס מטען תוך הרכבה או פריקה של פלטות מיוחדות. ההסבה של המטוס מנוסעים למטען או להיפך אורכת בין שעה לכל היותר.
בדק מטוסים של התעשייה האווירית מסרה היום ל- TNT את המטוס השלישי מדגם 737 שהוסב לתצורת Quick Change. עד תחילת 2007 צפויים להימסר עוד 6 מטוסים לחברת TNT. היקף הפרוייקט עשרות מליוני יורו.
בפרויקט, שהחל במחצית השנייה של 2005 וצפוי להימשך לתוך שנת 2006, תכשיר התעשייה האווירית כתשעה מטוסים עבור חברת TNT, שיימסרו לחברה בהדרגה. עם השקתו כמטוס מוסב, בשבוע הבא, ייכנס הבואינג 737 לתוכנית פעילות בה הוא יתפקד באופן הבא: בשעות הלילה הוא יתופעל במסגרת הרשת האווירית של TNT Express, תוך יציאה וחזרה מהמרכז התפעולי בליאז' כמטוס שילוח לכל דבר. בשעות היום ובסופי שבוע הוא ינוהל כמטוס נוסעים של TNT Airways, בטיסות שכר עבור גופי תיירות כמו ה-Club Mad, Thomas Coock ועוד. כיום המטוס מיועד לצאת מבלגיה כמטוס נוסעים ל-17 יעדים ים-תיכוניים, בהם: מרוקו, ספרד, איטליה, טוניס, יוון, תורכיה ומצרים.
לדברי, ניקי תרזקיס, מנכ"ל TNT Airways, "המניעים המרכזיים לכניסתה של TNT לפרוייקט ההסבה הינו שדרוג צי החברה במטוסי בואינג 737 שיכולים לשמש הן כמטוסי מטען והן כמטוסי נוסעים, ניסיונה הרב של TNT בתחום החכרת מטוסי מטען וביקוש גובר מצד סיטונאי תיירות אירופאיים מובילים להחכרת מטוסי נוסעים".
כאמור, את פרוייקט הסבת מטוסי הבואינג 737 בחרה TNT לבצע באמצעות התעשייה האווירית. לדברי ניקי תרזקיס "יישום מטוס ההסבה מטען/נוסעים (P2F) שמציעה התעשייה האווירית עבור בואינג 737 הוא הפתרון הטוב ביותר שראתה TNT כנכון עבורה. יכולות התעשייה האווירית-בדק הן ידועות ומוערכות ואנו מאמינים שתמיכת המוצר תוכיח את עצמה יחסית לספקים אחרים".
מלבד פרוייקט ההסבה, התעשייה האווירית ביצעה בדיקות תחזוק (D-Check) יסודיות ומקיפות על כל אחד מהמטוסים שבתכנית, במסגרתן שודרגו מערכות אלקטרוניקה ובהן מחשבי ניהול הטיסה, ששופרו בבואינג NG737-800 ("הדור החדש") ו-ACARS ומאפשרים שיקוף מידע בזמן אמת על מצב המטוס עבור מרכזי ניהול הטיסה של TNT. לדברי אודי כספי, מנכ"ל TNT ישראל סך היקף הפרוייקטים שביצעה התעשייה האווירית במהלך 2005-6 עבור TNT נאמד בעשרות מיליוני יורו.
סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנהל חטיבת בדק מטוסים, דוד ארצי, המכהן גם כיו"ר מכון היצוא, אמר בהתרגשות רבה כי בהסבתם של מטוסי 737 לתצורת Quick Change הינה אתגר טכנולוגי. "אמנם בהחלטות שלוקחת על עצמה ההנהלה יש לעתים אתגרים וסיכונים, אך בתוכי האמנתי שנגיע להישגים כמו זה רק בזכות העובדים", הוא אמר.
ארצי ציין שבדק מטוסים הפכה לחברה מובילה בעולם בתחום ההסבות של מטוסים מדגמים שונים לחברות בינלאומיות רבות. "תודה לעובדים על הבטחון והאומץ שהענקתם לי אישית לקבל החלטות, להיכנס לתחום הזה ולהיות אחד המובילים בעולם".
ארצי ציין שכבר עתה בוחנות מספר חברות כמו Qantas, BMI ואחרות לבצע הסבות באמצעות התעשייה האווירית ובימים אלו בוחנת חברת UPS את הסבתם של שמונה מטוסים וקבוצה טייוואנית נוספת בוחנת את הסבתם של 15 מטוסים "והיד עוד נטויה", סיכם ארצי.
TNT העולמית נכנסת לתחום הטסת הנוסעים תחת השם TNT Airways
חברת השילוח TNT סיימה היום את חלקו הראשון של הפרוייקט בשיתוף עם התעשייה האווירית במהלכו הוסב מטוס בואינג 737 למטוס Quick Change; במהלך 2006 צפוי להסתיים הפרוייקט, במסגרתו נכללים 9 מטוסים; היקף הפרוייקט נאמד בעשרות מיליוני יורו.
00:00 ,30.10.2005
עשוי לעניין אותך
הרפורמה בבדיקת התאמה לתקן של טובין מיובאים
P&O Nedlloyd הוסיפה פקידה בלימסול לקו מצרים-טורקיה-ישראל
לין קרא לשר אולמרט לשנות את מדיניות המיסוי על יבוא מוצרי מזון בסיסיים
קונפרנס EMTA מפחית את היטל הצפיפות בנמל אשדוד
גידול של 44.9% בתנועת הנוסעים ברכבת בחודש ספטמבר
עומס באתר המשקף בנמל אשדוד