SAP הציגה פתרון אינטגרטיבי לארגוני מכס בכנס המיחשוב השנתי של ארגון המכס העולמי

SAP, המיוצגת בישראל ע"י נס טכנולוגיות, הציגה בכנס המיחשוב השנתי של ארגון המכס העולמי, שנערך בטורקיה, פתרון אינטגרטיבי לארגוני מכס בעולם.


00:00 ,05.05.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

 SAP, המיוצגת בישראל ע"י נס טכנולוגיות, הציגה בכנס המיחשוב השנתי של ארגון המכס העולמי, שנערך בטורקיה, פתרון אינטגרטיבי לארגוני מכס בעולם. הפיתרון שהוצג מבוסס על שילוב בין פתרונות שונים של SAP המספקים את הפונקציונליות הנדרשת לארגוני המכס, על פלטפורמת SAP NetWeaver המאפשרת גמישות במימוש, פתיחות למערכות אחרות, עבודה עם מסרים ואוטומטיזציה של התהליכים עסקיים.
 
בארגון המכס העולמי WCO)  World Customs Organization) חברות 165 מדינות ובכלל זה ישראל. הארגון שם לו למטרה לפעול לייעול תהליכי הסחר בעולם אשר יאפשרו סחר חופשי ובטוח בין מדינות. 
 
עודד תמיר מקבוצת המיגזר הציבורי בנס טכנולוגיות, שהשתתף בכנס, מסר כי אחד הנושאים ה"חמים" בתחום המיחשוב של ארגוני מכס היה  ישום סטנדרטים בינלאומיים.  ישום הסטנדרטים של WCOבמערכות המידע של ארגוני מכס מאפשר לקיים תקשורת אחידה בין המרכיבים והמשתתפים השונים בשרשרת הסחר הבין לאומי, לאפשר זרימה אחידה של מידע ולהביא לייעול בתהליכי הטיפול במוצרים תוך שמירה על רמת ביטחון גבוהה.
 
יורם מיכאליס, נשיא IT-Servicesבנס טכנולוגיות, מסר כי SAPרואה את הסחר הבינלאומי באופן רחב ביותר. מיכאליס ציין כי SAPכוללת בפיתרון האינטגרטיבי שלה גם את מערכת GTS  ((Global Trade Services   מתוצרתה המאפשרת סטנדרטיזציה מלאה של תהליכי יבוא/יצוא מקצה לקצה, ומאיצה את תהליך הסחר  תוך  הוזלה משמעותית בעלויות המסחר והתאמה מלאה לדרישות התחיקתיות הקשורות בו. פתרון זה כבר מיושם בארגונים שונים כגון FedEx, באייר, Bertelsmann ו-Merckle Groupככלי לניהול מערכת סחר החוץ. 
 
"יחודיות הפיתרון של SAPהינה בעובדה שהוא מאפשר לארגוני מכס להנות משני העולמות: גם יתרון של מוצר מדף וגם יתרון של פתרונות יחודיים התפורים ספציפית לארגון" הוסיף מיכאליס  " SAPמספקת פתרון מובנה המבוסס על מוצר התואם סטנדרטים בין לאומיים בתחום המכס (WCO) וטכנולוגיית המידע, ובו זמנית הפתרון הינו גמיש ומאפשר התאמתו לצרכים ולהתהליכים הייחודיים לכל מדינה ולחוקי המכס המקומיים".
 
מיכאליס ציין כי ארגוני המכס בעולם רואים ביישום מערכות מיחשוב מודרניות כלי חשוב להשגת מטרותיהם – סחר חופשי בטוח בין מדינות. ההבנה כיום היא שיש לבסס את המערכות המכס על כלים אמינים התומכים בסטנדרטים הבין לאומיים ואשר מאחוריהם עומדות חברות שיש להם הבנה בסחר בין לאומי, חברות אשר יבטיחו המשך פיתוח המערכות ועדכונם בהתאם לטכנולוגיות החדשות וחוקי הסחר הבינלאומי המשתנים.
 
ההתעניינות במערכות מיחשוב מודרניות לניהול סחר בין מדינות עלה לאחרונה בישראל בעקבות המכרז הממשלתי להקמה ותפעול מערכת המכס של ממשלת ישראל, מערכת שהוקמה והופעלה עד כה על בסיס פיתוח עצמי ללא שימוש בחבילות תוכנה.
המערכת לניהול סחר בינלאומי של SAPפועלת באינטגרטיביות מלאה עם שאר מערכות SAPובינהן כאלה הפועלות במסגרת פרויקט המרכבה הממשלתי המיושם בימים אלה בכל משרדי ממשלת ישראל.
 
אודות SAP  
SAP(NYSE:SAP) היא חברה לפתרונות תוכנה עסקיים. פתרונות SAPנותנים מענה לחברות מכל הגדלים, החל מעסקים קטנים-בינוניים ועד לארגונים חובקי עולם, בלמעלה מ- 25 סוגי תעשיה שונים כגון הייטק, קמעונאות, המגזר הציבורי ושירותים פיננסיים.  באמצעות פלטפורמת  SAP NetWeaver, פלטפורמה כוללת, חוצה טכנולוגיות וחוצה ארגונים לשילוב יישומים המעורבת בכל ממדי הארגון- החל מרובד האנשים, דרך רובד המידע וכלה ברובד התהליכים העסקיים, מועצמים פתרונות mySAP Business Suiteכמו גם האנשים בארגונים ברחבי העולם בתעשיות שונות, ומשפרים את יכולת ההתקשרות בינם לבין לקוחותיהם ושותפיהם העסקיים, מפשטים תהליכים ומשיגים יעילות מרבית בשרשרת האספקה, תוך קיצור זמן ההגעה לשוק, יצירת קשרים טובים יותר עם הלקוחות וגידול ארוך- טווח ברווחיות.כיום ל- SAPיותר מ-91,500  התקנות תוכנה בלמעלה מ-  27,000 חברות ב- 120 מדינות ברחבי העולם. ל- SAPחברות-בת בלמעלה מחמישים מדינות, והיא נסחרת בבורסות שונות בעולם, ביניהן NYSEוהבורסה של פרנקפורט תחת הסמל SAP. אינטרנט:  www.sap.com
 
אודות נס טכנולוגיות
נס טכנולוגיות (NASDAQ: NSTC) הינה חברה גלובלית המספקת שירותים ופתרונות בתחום המחשוב המיועדים לסייע ללקוחות להשיג ולשמר יתרון תחרותי. נס מתמחה במיקור חוץ וב-offshore, אינטגרציה של מערכות ופיתוח יישומים, תוכנה ויעוץ, אבטחת איכות והדרכה. נס משרתת למעלה מ-500 לקוחות איכותיים במגזר הציבורי והפרטי ומעסיקה מעל 5,000 איש ב- 15מדינות בצפון אמריקה, אירופה ואסיה-פסיפיק. לנס למעלה מ-100 שותפים עסקיים ברחבי העולם. פרטים נוספים ניתן למצוא באתר החברה: www.ness.com