K+N ישראל מחפשת להשקיע

לענק הלוגיסטיקה Kuehne + Nagel יש כוונות רציניות להגביר את השקעותיו בישראל. כך חושף יוסי כהן, מנכ"ל K+N ישראל בראיון מיוחד למערכת port2port


00:00 ,20.06.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

לענק הלוגיסטיקה Kuehne + Nagel יש כוונות רציניות להגביר את השקעותיו בישראל. כך חושף יוסי כהן, מנכ"ל K+N ישראל בראיון מיוחד למערכת port2port.
 
"לפני כמה שבועות קיבלתי מנדט לקנות חברה בתחום", אומר יוסי כהן בראיון מיוחד. כהן ממשיך ומסביר כי הפעם מדובר בהוראה די מדויקת מלמעלה. לדבריו, ההכוונה שקיבל מהנהלת החברה בשוויץ היא למזג לתוך K+N ישראל חברת שילוח בעלת רמת פעילות גבוהה בים, ולא פחות חשוב, בעלת פעילות נרחבת בתחום המחסנים הלוגיסטיים וניהול שרשרת האספקה. "אנחנו רוצים לשלב בין השניים", אומר כהן.
 
"לנו יש את הכסף, את המוכנות ואת הנכונות להשקיע בחברה שיש לה מה להציע לנו. מי שחושב שיש לו מה להציע לי - שיתקשר בגוביינא". 

בשנת 1996 כהן נהפך לנציג הרשמי של K+N בישראל, אך בניגוד למרבית חברות הלוגיסטיקה הפועלות בישראל באמצעות נציגים מקומיים, לחברת K+N יש שותפות בסניף המקומי K+N ישראל. בשנת 2002 דיללו השותפים הישראלים את חלקם, כאשר בעלי השליטה הגדילו את היקף המניות ל-75%. על כך אומר כהן, באופן שאינו משתמע לשתי פנים: "למי שלא יהיה שותף אסטרטגי - חברה שהיא בינלאומית, בתחום שלנו – שותף עם אחוזי שליטה, לחברה הזאת לא תהיה זכות קיום לאורך זמן".
 
כהן ממשיך ומדגיש: "למי שלא יהיה מחסנים לוגיסטיים בתקופה של השנתיים הבאות – ומחסנים לוגיסטיים משמעותם ניהול מלאי, הפצה ואחסנה, עם בלנדינג, עם ניהול כל שרשרת האספקה – שוב, זכות קיום תהיה לו אבל מאוד מאוד מוגבלת".
 
"המסר היום לכל היצואנים והיבואנים - תתעסקו במה שאתם מבינים. את התחום הלוגיסטי תשאירו לאנשי הלוגיסטיקה". 
 
לדברי כהן, לקבוצת Kuehne + Nagel היקפי שינוע של 2.1 מיליון TEU בשנה ושיעורי צמיחה יוצאי דופן של כמאה אחוז בפעילות וגידול של כ- 400% במניה (הנסחרת בפרנקפורט) בשלוש השנים האחרונות. "השנה, מדברים בחברה על גידול עולמי של 30% ואילו בישראל, הצפי הוא לגידול בהיקף של 60%".
 
בשנה האחרונה, לטענת כהן, מספר העובדים בארץ כמעט והוכפל, לצד גידול של 80% בהכנסות. "אנחנו היום חלק מקבוצת ענק והקשר הוא בטבור. כשנקשרנו אליהם, היינו במקום ה-20 בשוק הישראלי והם היו במקום השמיני בעולם. עם הזמן המראנו אתם למקום השלישי".
 
 
את הראיון המלא עם מנכ"ל K+N בישראל ניתן לקרוא בגיליון החדש של מגזין port2port שמופץ בימים אלה.