FedEx תרכוש את עסקי האקספרס של חברת התובלה הסינית DTW Group תמורת 400 מיליון דולר

שי חיימוב, מנהל השיווק של FedEx:"השקעה אסטרטגית זו מקדמת את ההזדמנויות לטווח הארוך של סין ושל FedEx". לאחר החתימה תעסיק החברה 6,000 עובדים בסין


00:00 ,25.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

שי חיימוב, מנהל השיווק של  FedEx:"השקעה אסטרטגית זו מקדמת את ההזדמנויות לטווח הארוך של סין ושל FedEx". לאחר החתימה תעסיק החברה 6,000 עובדים בסין
 
FedEx הודיעה היום כי היא חתמה על הסכם עם קבוצת Tianjin Datian W. Group Co, Ltd.(קבוצת DTW) לרכישת החלק של קבוצת DTW בשיעור 50% ביזמות המשותפת בין FedEx לקבוצה (FedEx-DTW International Priority express) וברשת האקספרס המקומית של קבוצת DTW בסין תמורת 400 מיליון דולר.FedEx וקבוצת DTW חתמו על הסכם יזמות משותפת בשנת 1999. 
 
שי חיימוב מסר כי "מהלך זה מעמיק את השותפות של FedEx עם השוק הסיני ויאפשר ל–FedEx להמשיך ולהתחייב לזמני ההגעה המהירים ביותר ליצואנים וליבואנים הישראליים. סין מתפתחת במהירות וממלאת תפקיד מרכזי בשרשרת האספקה הגלובאלית ואנו רואים חשיבת רבה להמשיך ולשפר את השירות שלנו ולעמוד באתגרים החדשים שהשוק הסיני מציב בפנינו".
 
הרכישה תכלול: החלק של קבוצת DTW בשיעור 50% ביזמות המשותפת בין FedEx לקבוצה (FedEx-DTW International Priority express) הממירה את היזמות המשותפת לחברה בבעלות מלאה של  FedEx.
את הנכסים ששימשו את קבוצת DTW לבצע שירותי קדימות בינלאומיים (International Priority); וכן נכסי אקספרס מקומיים של קבוצת DTW ב-89 אתרים של קבוצת DTW.
 
לאחר החתימה על ההסכם FedEx תעסיק מעל 6,000 אנשים בסין. העסקה כפופה לתנאים המקובלים, כולל אישורים ורישיונות מהממשלה.
 
"סין משנה את נוף הכלכלה העולמית וFedEx -היא חלק משינוי גדול זה מאז הקימה פעילות אקספרס בסין לפני יותר מ- 20 שנים," אמר פרדריק וו. סמית (Frederick W. Smith), יו"ר, נשיא ומנכ"ל תאגיד FedEx. "השקעה אסטרטגית זו בצמיחה לטווח ארוך של סין תרחיב ותעמיק את יחסינו על ידי שיפור הגישה לשווקים חשובים ותזין את ההתפתחות הכלכלית בשנים הבאות."
 
סין דיווחה בתחילת חודש זה כי הייצוא בשנת 2005 הגיע לשיא של 762 מיליארד דולר, גידול בשיעור 28 אחוזים שנה אחר שנה. היבוא גדל ל- 660 מיליארד דולר, גידול בשיעור של כמעט 18 אחוזים לעומת השנה הקודמת. סך כל סחר החוץ בשנת 2005 עלה על 1.4 טריליון דולר והציב את סין כמדינה השלישית בגודלה בעולם בכוח סחר חוץ. זהו השוק השני בגודלו בעולם  למטענים אוויריים מקומיים ושוק זה צפוי להיות השוק בעל הצמיחה המהירה ביותר במטען אווירי, שתנוע בממוצע בשיעור העולה של 10 אחוזי צמיחה לשנה בין 2003 עד 2023.