DHL תהפוך את ליפציג למרכז המיון המרכזי באירופה

DHL בחרה להרחיב את מרכז המיון שבעיר לייפציג, גרמניה כמרכז המיון העיקרי שלה באירופה. מרכז המיון בלייפציג יחל לפעול כמרכז מיון עיקרי משנת 2008, עד אז תמשיך DHL את פעילותה במרכז בבריסל, אשר יהפוך עם המעבר למרכז מיון אזורי בלבד


00:00 ,15.11.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
תשקיע כ- 300 מיליון יורו במרכז; עד שנת 2008 יסתיימו כל ההכנות; מרכז המיון בבריסל יישאר כמרכז מיון אזורי

DHL בחרה להרחיב את מרכז המיון שבעיר לייפציג, גרמניה כמרכז המיון העיקרי שלה באירופה. מרכז המיון בלייפציג יחל לפעול כמרכז מיון עיקרי משנת 2008, עד אז תמשיך DHL את פעילותה במרכז בבריסל, אשר יהפוך עם המעבר למרכז מיון אזורי בלבד.

המעבר ללייפציג מתרחש לאחר שממשלת בלגיה סירבה לאפשר לחברה הרחבת מרכז המיון בבריסל והגדלת מספר טיסות הלילה של DHL. הוא נועד להעניק לחברה אופק תכנוני בכל הנוגע לתהליך התרחבותה בשנים הקרובות, תוך המשך הבטחת שירות מיטבי באמצעות מערכת מרכזי המיון (Multi Hubs), והימנעות מסיכונים של הפרעות בהפעלת טיסותיה.

הבחירה בלייפציג נקבעה, בין היתר, בזכות תשתיות תעופתיות מפותחות מאוד המאפשרות שגרת טיסות יוצאות ונכנסות 24 שעות ביממה, כולל כמובן טיסות לילה. בנוסף, סיכמה DHL עם הממשלה האזורית בסקסוני (לייפציג) על הרחבה נוספת של התשתיות הכוללת בניית מסלול המראה נוסף ושדרוג נרחב של תשתית התחבורה היבשתית לאזור, כולל קווי הרכבת לשדה התעופה.

DHL הודיעה כי היא מתכוונת להשקיע כ- 300 מיליון יורו במרכז המיון החדש תוך יצירת כ- 3,500 מקומות עבודה עד שנת 2012. דובר החברה ציין כי ניסיון העבר מלמד שעוד כ- 7000 מקומות עבודה יווצרו באופן עקיף כתוצאה מהמעבר של DHL.

החברה צופה שהמעבר ימשוך שותפים לוגיסטיים ולקוחות לאזור, המסוגל לספק את צרכי הגידול המשמעותי הצפוי.

חברת DHL היא חברה מובילה בעולם למשלוחי אקספרס ושירותים לוגיסטיים. החברה מתמחה בפתרונות, במשלוחי אקספרס בדרך האוויר והים ובשינוע מטענים יבשתיים. DHL ישראל, חברת בת של DHL העולמית. DHL ישראל, המעסיקה 400 עובדים, מנוהלת על ידי דוד בונדי (מנכ"ל), המשמש גם כיו"ר חטיבת הבלדרים הבינלאומיים באיגוד לשכות המסחר.