DHL ישראל פתחה מרכז לוגיסטי חדש בפתח – תקווה

DHL ישראל פתחה מרכז לוגיסטי חדש ששטחו 2,200 מ"ר באזור התעשייה קריית אריה בפתח-תקווה. ההחלטה להקים את המרכז הלוגיסטי התקבלה בעקבות זכייתה של DHL העולמית, בחוזה אסטרטגי לניהול לוגיסטיקת השירות של חברת היי טק מובילה


00:00 ,09.05.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
המרכז יאפשר ל-DHL להרחיב את פעילותה בישראל בתחום ניהול שרשרת האספקה

DHL ישראל פתחה מרכז לוגיסטי חדש ששטחו 2,200 מ"ר באזור התעשייה קריית אריה בפתח-תקווה. ההחלטה להקים את המרכז הלוגיסטי התקבלה בעקבות זכייתה של DHL העולמית, בחוזה אסטרטגי לניהול לוגיסטיקת השירות של חברת היי טק מובילה. DHL ישראל נבחרה להיות הראשונה להטמיע מהלך זה שיצא לדרך ב-1.5.2004.

המרכז הלוגיסטי מתמחה בין היתר במתן שרותי תמיכה (After Sale) בעיקר לחברות היי טק מול לקוחותיהן המוסדיים והפרטיים וישלוט בשרשרת האספקה שלהן מחו"ל ועד הלקוח הסופי.
עוד נמסר כי מערכות המחשב של המרכז הלוגיסטי של DHL מתממשקות לאלו של לקוחותיה, כך שברגע שמתקבלת בקשת שירות אצל לקוח DHL, המידע מועבר בזמן אמת למערכות המרכז הלוגיסטי ובשעה שטכנאי התמיכה יוצא אל משרד או בית הלקוח, DHL מבצעת שליחות של חלקי החילוף הרלוונטיים, המגיעים אל נקודת היעד ישירות לידי הטכנאי במקום. DHL אחראית על ניהול המלאי, ובתוך כך אחראית על ייבוא חלקי החילוף מחו"ל וכן על מערך החזרות החלקים התקולים (RMA) באמצעות מערך הבלדרות והלוגיסטיקה של DHL העולמית.

ב- DHL ציינו כי השליטה בשרשרת האספקה מתבצעת באמצעות מערכות המידע של DHL המאפשרות שקיפות מידע בזמן אמת לאורך השרשרת. מערכות אלו משלבות מערכות שילוח בינלאומיות ומערכות ניהול רצפת מחסן (WMS), המנהלות מלאי הן ברמה המקומית הישראלית והן ברמה הגלובלית, תוך שימוש בטכנולוגיית ברקוד המגבירה את אמינות המלאי והשליטה בחומר.

לדברי אודי שרון, סמנכ"ל השיווק של DHL, המרכז הלוגיסטי החדש יאפשר ל-DHL ישראל להמשיך ולהרחיב את פעילותה בתחום ניהול שרשרת האספקה עבור לקוחותיה. "בכל העולם ישנה מגמה גוברת של העברת תחום הלוגיסטיקה אל גורמים חיצוניים מתמחים מסיבות של יעילות וחיסכון בעלויות", אומר שרון.

"היתרון של DHL הוא, בין השאר, בזכות הסינרגיה שהחברה מציעה בין יכולותיה בתחום הלוגיסטיקה לתחום הבלדרות. הבחירה באזור התעשייה קריית אריה בפתח תקווה נעשתה הודות למיקומו המרכזי המאפשר גישה מהירה לאזורי תעשייה רבים ועל ידי כך מאפשר מתן שירות מיידי ללקוחותינו", הוסיף שרון וציין כי DHL מתחייבת למסור את חלקי החילוף תוך שעה מרגע הקריאה בכל גוש דן.

אודי שרון ציין כי DHL מספקת כיום שירות זה לחמש חברות בארץ באמצעות המרכז הלוגיסטי של החברה באזור והמרכז הלוגיסטי החדש מאפשר לה להציע את השירות לחברות נוספות. לדבריו, שוק ה-TPL ((Third Party Logistics בישראל מגלגל כ- 150 מיליון דולר בשנה ופוטנציאל הצמיחה שלו הוא עצום.

לקראת השקת המרכז גייסה DHL כ- 15 עובדים נוספים.

DHL ישראל, חברת בת של DHL העולמית, מעסיקה 400 עובדים ומנוהלת ע"י דוד בונדי (מנכ"ל), המשמש גם כיו"ר חטיבת הבלדרים הבינלאומיים באיגוד לשכות המסחר.