DHL בשיתוף המכס קיימה הכשרה לקבלת מעמד "יצואן מאושר"

חברת האקספרס והלוגיסטיקה הבינלאומית DHL קיימה הבוקר כנס מקצועי בנושא יצוא בשיתוף המכס. במסגרת יום העיון עברו המשתתפים הכשרה, כנדרש על ידי המכס, לקבלת מעמד "יצואן מאושר" בנושאי יצוא והסכמי סחר עם אירופה, מעמד אשר מעניק עדיפות בשחרור משלוחי יצוא מהמכס


00:00 ,26.12.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת האקספרס והלוגיסטיקה הבינלאומית DHL קיימה הבוקר כנס מקצועי בנושא יצוא בשיתוף המכס. במסגרת יום העיון עברו המשתתפים הכשרה, כנדרש על ידי המכס, לקבלת מעמד "יצואן מאושר" בנושאי יצוא והסכמי סחר עם אירופה, מעמד אשר מעניק עדיפות בשחרור משלוחי יצוא מהמכס 
 
הכנס נערך כאמור הבוקר במלון דן כרמל בחיפה, וכלל הרצאות מומחים בנושאי חוקיות ייצוא, טיפים למניעת עיכובים ותשלומים מיותרים בתהליך היצוא, וכן טיפים להחזרי מסים ליצואן.
 
בין המרצים היו דוד חורי, ממונה יצוא בכיר במכס ישראל, יוסי שושנה, מנהל תחום גבייה ואכיפה ברשות המסים, אסנת איבגי, ממונת הישבון במכס יפו, גדי שקד, סמנכ"ל המכירות של DHL, אורי מלטיסקי, מנהל יצוא DHL.
 
בתחילת הכנס סקר מנכ"ל DHL ישראל, דוד בונדי, את פעילות החברה בשנת 2006 ואת הצפוי בשנת 2007. לדברי מנכ"ל DHL ישראל, בשנת 2006 הושקה היערכות תפעולית חדשה שעליה הם שקדו במשך שנתיים, שהחלה עוד בהכנסת טיסה יומית ישירה עם זמני נחיתות והמראות טובות ליצואנים, תוך שמירה על שירותי הפיזור של כ-80% מהמשלוחים המגיעים לישראל עוד באותו היום. הוא גם ציין את קליטת שני מנהלים חדשים: גדי שקד, מנהל המכירות הארצי, וגלעד קרונר, סמנכ"ל שיווק, ואת השיפור בקשר עם הלקוח באמצעות מערכות מידע מתקדמות.
 
לגבי התהליכים הגלובליים, ציין בונדי את העובדה ש-DHL העולמית השלימה את המיזוג עם ענקית הלוגיסטיקה Exel שנרכשה בשלהי 2005 ובין היתר, DHL עשתה רה-ארגון נוסף ונערכה בשתי חטיבות: אחת מהן היא חטיבת הלוגיסטיקה שתחת אחריותה נושאי הלוגיסטיקה והשילוח הימי והאווירי, והשנייה היא חטיבת האקספרס שתחתיה אוחדה פעילות האקספרס לכל אזורי הסחר בעולם.
 
"בכך השלימה קבוצת דוייטשה פוסט שבבעלותה DHL עשור של רכישות במסגרת תוכנית שהיא הכריזה עליה – להיות One Stop Shop החברה הלוגיסטית הגדולה בעולם. החל מהשנה, התכניות מתקדות בשיפור השירות ללקוח ובמיזוג כל התהליכים הגלובליים שיש ויישומם בשווקים המקומיים. הצפי הוא בהמשך מהותי בשיפור השירות".
 
לגבי 2007 ציין בונדי שעל הפרק סדרה ארוכה של תוכניות ופרוייקטים שתכליתם שיפור השירות. אחת מהן, ציין בונדי, היא תוכנית גלובלית בשלב מתקדם של ניהול תפעולי ושיווקי חדש שבמסגרתה ייבחנו במדדים שונים קווי סחר מרכזיים, במקום להסתמך רק על שימוש מסורתי במרכזי HUB. 

את הכנס חתם העיתונאי גדעון רייכר בהרצאה שכותרתה: כיצד לגרום ללקוח להתאהב בך.