DB תקים חברת רכבות מטען שתפעל בין גרמניה וסין

מיזם הרכבות החדש יקצר זמן ההובלה מסין לאירופה מ-30 יום לכ-15 יום בלבד. החברה החדשה הינה מיזם משותף לחברת DB ולחברות רכבות מרוסיה, פולין ובלרוס


00:00 ,30.04.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

מיזם הרכבות החדש יקצר זמן ההובלה מסין לאירופה מ-30 יום לכ-15 יום בלבד. החברה החדשה הינה מיזם משותף לחברת DB ולחברות רכבות מרוסיה, פולין ובלרוס
  
חברת DB הודיעה אתמול על הקמתה של חברת רכבות מטען חדשה שתפעל כגשר יבשתי להובלת מטענים בין גרמניה וסין. שמה של החברה החדשה הוא ERL((Eurasia Rail Logistics, והיא מיזם משותף של חברת DBהגרמנית, חברת הרכבות הרוסית RZD, CARGO PKP הפולנית, וחברת הרכבות של בלרוס. מטה החברה החדשה יהיה במוסקבה.
 
בחברת DB צופים כי הקו החדש ייכנס לפעולה סדירה תוך שנתיים, ויביא לקיצור של חצי זמן ההובלה המבוססת כיום על הובלה ימית. בחודש שעבר הסתיים בהצלחה פיילוט ראשון של המיזם, אשר במהלכו הועבר מטען במכולות על רכבת אשר גמאה את 10,000 הק"מ בין בייג'ין להמבורג ב-15 יום. בדרכה עברה הרכבת במונגוליה, רוסיה, בלרוס ופולין. בהובלה ימית היה נדרשים כ-30 יום כדי להוביל מטען דומה בין יעדים אלה. 
 
לקוחותיהם של החברות השותפות במיזם ייהנו מזמני הובלה מקוצרים, לא רק בשל המעבר מהובלה ימית ליבשתית, אלא גם בשל האחדת התהליכים המכסיים והאדמיניסטרטביים בין המדינות, ושימוש בפלטפורמה משותפת של מערכות תקשורת ממוחשבת, אשר תביא גם לשיפור היכולת בניהול שרשרת האספקה ומעקב אחרי מטענים.
 
חברת DB היא חברת האם של חברת השילוח והלוגיסטיקה Schenker, אשר מדורגת במקום הראשון באירופה בתחום השילוח היבשתי. החברה היא הסוכן הבינלאומי של חברת אוריין הישראלית  ושותף אסטרטגי שלה.