למען מפעלים קטנים ובינוניים

חודש מיוחד של התאחדות התעשיינים ורשת רמי לוי: בכל אחד מסניפי הרשת ברחבי הארץ יוקם מתחם ובו מוצרים של מפעלים קטנים ובינוניים כחול-לבן


11:32 ,04.06.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

ב-1 ביוני החל "חודש היצרן הישראלי הקטן והבינוני", פרויקט מיוחד שיזם האגף למפעלים קטנים ובינוניים בהתאחדות התעשיינים, במשותף עם רשת רמי לוי, לקידום התעשייה הישראלית, עם דגש על תוצרת של מפעלים קטנים ובינוניים.

 

הפרויקט נועד להגדיל את רמת החשיפה של ציבור הקונים למוצרים של תעשיות קטנות ובינוניות ובכך לעזור לתעשיות אלו לגדול ולצמוח ולתרום להגדלת התחרותיות במשק.

 

במסגרת הפרויקט, בכל אחד מסניפי רשת רמי לוי ברחבי הארץ, יוקם לחודש מתחם בסמוך לכניסה לסניף, בו יוצגו מוצרים של יצרנים קטנים ובינוניים (יצרנים כחול-לבן, שמחזור המכירות השנתי שלהם נמוך מ-100 מיליון שקל). בין היצרנים המשתתפים בפרויקט: פנינה רוזנבלום; רפאלס; חלאבין; רוקחמן; ביסקול תמרוקים; טחינה אל ארז; מצות אביב; מנה; קבוצת יבנה; יקב ארזה; משק אחיה; פודלי; ברבריא; מיה; ויפיז.

 

על מנת לפעול בהתאם לכללי החוק, התאחדות התעשיינים פנתה מראש לממונה על ההגבלים, על מנת לקבל את אישורו לניהול המו"מ עם הרשתות, לשם גיבוש הסדר שיתוף הפעולה. הממונה על ההגבלים אישר את המהלך באמצעות מתן פטור מאישור הסדר כובל והמבצע מתקיים בהתאם לתנאי האישור. 

 

רשת רמי לוי הינה הרשת הראשונה שהביעה נכונות לקיים את המבצע. בכוונת התאחדות התעשיינים לפעול מול רשתות שיווק נוספות על מנת לקיים מבצעים דומים גם במסגרתן.

 

יו"ר האגף למפעלים קטנים ובינוניים בהתאחדות התעשיינים ליאור לוי: "לראשונה בישראל נעשה מהלך מרוכז ליצירת מכר משותף של תוצרת מפעלים קטנים ובינוניים. זהו חלק חשוב מהתוכנית שלנו בהתאחדות, תחרות מבית, שמבוססת על ארבעה אמצעי פעולה: מימון ארוך טווח; חקיקה ייעודית לטובת מפעלים קטנים ובינוניים; רכש משותף; מכר משותף. ברצוני להודות לרמי לוי, אשר ישר הרים את הכפפה ראשון והראה נכונות לעזור ולקדם את התעשייה הישראלית. אני בטוח כי גם רשתות שיווק נוספות יצטרפו למאמץ זה בעתיד".