התאחדות התעשיינים למנהל המכס: להקים מנגנון שיטפל בהחזר על שיעור העלאת הבלו על הסולר להסקה
אלי יפה למנהל המכס והמע"מ: להקים מנגנון מיוחד שיאפשר למפעלי התעשייה לקבל חזרה את שיעור העלאת הבלו על הסולר להסקה - 30 אג' לליטר; ימנע פגיעה במפעלים ותוספת עלות שנתית של כ-40 מליוני שקלים
00:00 ,01.03.2004
אלי יפה למנהל המכס והמע"מ: להקים מנגנון מיוחד שיאפשר למפעלי התעשייה לקבל חזרה את שיעור העלאת הבלו על הסולר להסקה - 30 אג' לליטר; ימנע פגיעה במפעלים ותוספת עלות שנתית של כ-40 מליוני שקלים.
אלי יפה, יו"ר ועדת האנרגיה בהתאחדות התעשיינים, פנה למנהל אגף המכס והמע"מ, איתן רוב בבקשה להקים מנגנון מיוחד שיאפשר למפעלי התעשייה לקבל חזרה את שיעור העלאת הבלו על הסולר להסקה המשמש את המפעלים. מדובר בהתייקרות הבלו על הסולר ב-30 אג' לליטר.
יפה טוען, כי הדבר ימנע פגיעה במפעלים ויחסוך תוספת עלות שנתית לעלויות היצור הישירות שלהם של כ-40 מליוני ש"ח. בכך, אומר יו"ר ועדת האנרגיה בהתאחדות התעשיינים, יבוטל העיוות הקיים בישראל לפיו זהה הבלו על הסולר להסקה לזה המוטל על התחבורה. זאת בשעה, שבמרבית מדינות מערב אירופה נמוך הבלו המוטל על הסולר לתעשייה בשיעור ניכר מזה המוטל על הסולר לתחבורה. כך למשל באנגליה מהווה הבלו על הסולר להסקה 7% בלבד מהבלו על הסולר, בצרפת 11% ובגרמניה 14%.
יפה מציין, כי התאחדות התעשיינים מציעה, שהמנגנון שיוקם, יפריד בין הבלו על הסולר להסקה המשמש את התעשייה, לבין הבלו על הסולר לתחבורה. כאשר המנגנון המוצע ייגבה מהצרכנים בלו אחיד על הסולר לכל סוגי הצריכה, בעוד מפעלי התעשייה יוכלו לקבל החזר על ההפרש בין סוגי הבלו, במועד קבלת החזר מע"מ או בכל תאריך אחר בחודש, ולאחר הצגת חשבוניות לרכישת סולר להסקה במפעלים.
אלי יפה, יו"ר ועדת האנרגיה בהתאחדות התעשיינים, פנה למנהל אגף המכס והמע"מ, איתן רוב בבקשה להקים מנגנון מיוחד שיאפשר למפעלי התעשייה לקבל חזרה את שיעור העלאת הבלו על הסולר להסקה המשמש את המפעלים. מדובר בהתייקרות הבלו על הסולר ב-30 אג' לליטר.
יפה טוען, כי הדבר ימנע פגיעה במפעלים ויחסוך תוספת עלות שנתית לעלויות היצור הישירות שלהם של כ-40 מליוני ש"ח. בכך, אומר יו"ר ועדת האנרגיה בהתאחדות התעשיינים, יבוטל העיוות הקיים בישראל לפיו זהה הבלו על הסולר להסקה לזה המוטל על התחבורה. זאת בשעה, שבמרבית מדינות מערב אירופה נמוך הבלו המוטל על הסולר לתעשייה בשיעור ניכר מזה המוטל על הסולר לתחבורה. כך למשל באנגליה מהווה הבלו על הסולר להסקה 7% בלבד מהבלו על הסולר, בצרפת 11% ובגרמניה 14%.
יפה מציין, כי התאחדות התעשיינים מציעה, שהמנגנון שיוקם, יפריד בין הבלו על הסולר להסקה המשמש את התעשייה, לבין הבלו על הסולר לתחבורה. כאשר המנגנון המוצע ייגבה מהצרכנים בלו אחיד על הסולר לכל סוגי הצריכה, בעוד מפעלי התעשייה יוכלו לקבל החזר על ההפרש בין סוגי הבלו, במועד קבלת החזר מע"מ או בכל תאריך אחר בחודש, ולאחר הצגת חשבוניות לרכישת סולר להסקה במפעלים.
עשוי לעניין אותך
13 מפעלי תעשייה משתתפים בפרוייקט מיוחד לחסכון במים ובעלויות
אולמרט: הקרן החדשה לעידוד היצוא והשיווק בחו"ל תחל פעילותה בימים הקרובים
בליזובסקי לשר הפנים: מאות מבנים במפעלי התעשייה עומדים ריקים אך מחוייבים בתשלום מלא של ארנונה
אולמרט הקים פורום תעשיינים מייעץ
עודד טירה מפריז: צרפת מחממת את הקשרים הכלכליים עם ישראל
מניתוח חודשי של התאחדות התעשיינים: התעשייה מגלה סימני התאוששות