צוערת הודית מהאניה MSC Aries שוחררה, מאמצי השחרור נמשכים

צוערת הודית מאניית המכולות MSC Aries שוחררה במהלך משא ומתן בין הודו לאיראן. האיראנים ממשיכים להחזיק באניה וב-24 אנשי הצוות, מתוכם 16 בעלי אזרחות הודית, כשהמאמצים הדיפלומטים נמשכים. האניה נושאת סחורה ישראלית בשווי 3 מיליון דולרים


08:27 ,19.04.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

המאמצים המשותפים של הנציגות ההודית בטהרן והממשלה האיראנית, הביאו בשעות האחרונות לשחרורה של צוערת הודית גב' אן טסה ג'וזף, שהייתה אחת מ- 17 אנשי צוות בעלי אזרחות הודו, על אנית המכולות MSC Aries, שנחטפה על ידי משמרות המהפיכה האיראניים ביום שבת האחרונה (13 אפריל).

 

כאמור, הצוערת נחתה אתמול בצהריים בשלום בנמל התעופה הבינלאומי בקוצ'ין והיא התקבלה על ידי קצין הדרכונים האזורי.

 

בשלב זה ממשיכה הנציגות ההודית בטהרן במאמצים להביא לשחרורם של 16 אנשי הצוות ההודים הנותרים מאנית המכולות MSC Aries המוחזקת במים הטריטוריאליים באיראן. על פי פרסומים שונים, אנשי הצוות במצב בריאותי תקין והם בקשר עם בני משפחתם בהודו.

 

עוד נמסר כי הנציגות ההודית נמצאת גם בקשר עם הרשויות האיראניות כדי להבטיח את שלומם של שאר חברי הצוות הנותרים של MSC Aries. מוקדם יותר שוחח שר החוץ של הודו, ד"ר ס. ג'ישנקר עם מקבילו האיראני שר החוץ אמיר עבדולהיאן בנושא.

 

נזכיר כי אנית המכולות MSC Aries, שנחכרה על ידי MSC - חברת הספנות הגדולה בעולם, נחטפה בשבת האחרונה (13 אפריל) בסמוך למיצרי הורמוז, על ידי כוחות משמרות המהפיכה האיראניים. ההערכה שהאניה נחטפה מאחר והיא משוייכת לחברת Zodiac Maritime המשתייכת לקבוצת זודיאק מלונדון, שבבעלות איש העסקים אייל עופר.

 

ימים לאחר החטיפה התברר כי על גבי האניה MSC Aries היתה סחורה שיועדה ללקוחות בישראל, בשווי של כ-3 מיליון דולר.

 

עם פרוץ המשבר קראו ארה״ב ובריטניה לשלטונות האיראניים לשחרר את האנייה באופן מיידי.

 

אין ספק שהאירוע מעלה דאגות לגבי ביטחון נתיבי הסחר העולמיים והשפעותיו על יציבות הסחר הימי.