דגון מושבת מעבודה כבר שלושה שבועות

בימים אלה מתקיימות בדגון עבודות תחזוקה אשר משביתות את העבודה וכוללות עבודה על מפוח האבק ותיקון תקלות במערכות המסירה. עם עובדי הממגורה נחתם הסכם עבודה זמני בתיווך שרת התחבורה רגב אולם הוא בתוקף רק עד סוף החודש


10:32 ,17.04.2023 מאת: מירב רונן

פעילות הממגורות בחיפה - המכונה ״ממגורות דגון״ או ״ממגורות גדות״ - מושבתת למעשה החל מה-27 במרץ. את ההשבתה של מתקן הממגורות היעיל במדינה ניתן לייחס להתמרמרות בקרב עובדי הממגורה אשר טוענים כי הם עובדים למעשה ללא הסכם עבודה תקני מאז שהמכרז בו זכתה חברת גדות לניהול הממגורה בוטל. העובדים אף שיבשו באופן חלקי את העבודה בממגורות לפני חג הפסח, וזאת בחסות ההסתדרות (ר׳ ידיעה). לטענת העובדים, חנ״י - שניהלה את המכרז - מתנערת מהם וטוענת כי אין ביניהם יחסי עבודה וכי עליהם להגיע להסכמות מול הזוכה החדש במכרז להפעלת הממגורות - קבוצת מילניום בבעלות פיני סבח. 

 

בנוסף לבעיות בתחום יחסי העבודה, המתקן בחיפה - שפעל במשך תקופה ארוכה ללא הפוגה כמעט 24/7 -  סובל משחיקה רבה עקב השימוש הרב והעובדה כי מדובר במתקן ישן. עובדה זאת גורמת להגברת קצב התקלות במתקן, ובימים אלה ממש מתקיימות בדגון עבודות תחזוקה אשר משביתות את העבודה. עבודות התחזוקה כוללות עבודות על מפוח האבק ובנוסף קיימות תקלות במערכות המסירה למשאיות וכן בגשר המערבי בפריקה מהאניות. 

 

למערכת PORT2PORT נודע כי היום תתבצע הרצה של מפוח האבק ואם הכל יתנהל כשורה והמערכת תפעל ללא דופי מחר אמורה להתחיל פריקה חלקית מהאנייה הנמצאת בצריף, וזאת דרך הגשר המזרחי בלבד במחסנים האחרוניים של האנייה. גם אם הכל יעבוד כשורה במערכת מפוח האבק עדיין אין צפי לתיקון התקלות במסירה למשאיות ופריקה דרך הגשר המערבי.

 

וכאמור - נושא הסכם העבודה מול עובדי הממגורה טרם נפתר. בימים האחרונים - ובתיווכה השקט של שרת התחבורה נחתם הסכם עבודה זמני במסגרת וועדת חריגים המאפשר את חזרת עובדי הממגורות בחיפה לעבודה, אולם הסכם זה יהיה בתוקף רק עד סוף החודש.

 

קצב הפריקה האיטי בנמל אשדוד מגביר את הלחץ על יבואני התבואות ועל הלקוחות הסופיים ואיגוד יבואני התבואות פנה בימים האחרונים לנמל אשדוד ולשרת התחבורה בדרישה לתגבר את מצב כוח האדם בפריקת אניות התבואה והגרעינים וזאת לפני שהמחסור בתבואה ובגרעינים יעלה על סדר היום הלאומי.