נמל המפרץ התקדם היום צעד נוסף לתואר נמל ירוק לחלוטין. לראשונה, חוברה אוניית מכולות של חברת צים למערכת אספקת חשמל חופית (Cold Ironing) בעת עגינתה בנמל. מדובר בחיבור החוסך לאניה את השימוש במנועיה בעת העגינה ובכך מונע זיהום. הטכנלוגיה המאפשרת את החיבור מהווה התקדמות משמעותית בתחום הקיימות והפחתת זיהום האוויר בענף הנמלים. נמל המפרץ כבר נחשב לנמל הירוק ביותר בישראל עם מנופים חשמליים בלבד ואף משאיות נמליות (טאגים) חשמליות.
מערכת Cold Ironing היא מערכת חדשנית המאפשרת לאניות לקבל אספקת חשמל ישירות מהרציף – במקום להפעיל את מנועיהן או גנרטורים פנימיים לצרכים שגרתיים כגון קירור, תאורה והפעלת מערכות פריקה וטעינה. המערכת מאפשרת צריכת חשמל מדויקת בהתאם לצרכים התפעוליים של האונייה, ובכך מפחיתה באופן משמעותי את פליטות גזי החממה ואת צריכת הדלק.
השימוש במערכת זו כבר נפוץ במספר נמלים ברחבי העולם וראש העיר חיפה, יונה יהב, דרש כבר בשלבי המכרז להקמת הנמל כי גם בנמל המפרץ תותקן מערכת זו. חברות ספנות רבות - ובהן גם צים - כבר נערכו מבעוד מועד להתאמה טכנולוגית של אניותיהן ובכך מתאפשר החיבור. נמל המפרץ, משלים בימים אלה את תהליך התקינה הבינלאומית תחת תקן DNV, המוכר ברחבי עולם הספנות, ובכך יאפשר חיבור דומה גם לאניות נוספות הפוקדות את נמל המפרץ.
מנמל המפרץ נמסר: ״מדובר במהלך שמעיד על המחויבות של נמל המפרץ להוביל פעילות נמלית מתקדמת, חדשנית וירוקה. החיבור לחשמל מהרציף הוא נדבך חשוב באסטרטגיה שלנו לשמירה על איכות הסביבה, הפחתת זיהום האוויר, והוזלת עלויות עבור לקוחותינו. התקנת מערכת החשמל החופית והפעלתה מהווים חלק ממהלך רחב שמוביל נמל המפרץ להפיכת פעילותו לנקייה, חכמה ויעילה יותר – לטובת לקוחותיו, תושבי הסביבה והדורות הבאים״.