ארה״ב: אניית מכולות פגעה בגשר - 7 נעדרים

בסביבות השעה 01:30, שעון מקומי, אניית מכולות בשם Dali, שהיתה בדרכה מבולטימור לנמל קולומבו, חוותה תקלה כלשהי והתנגשה באחד מעמודי התמיכה של הגשר - התנגשות אשר גרמה להתמוטטות הגשר. האנייה חכורה עבור חברת מארסק ומשנעת מטענים עבור לקוחותיה


14:24 ,26.03.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

מבצע הצלה גדול יוצא לדרך ברגעים אלה כאשר גשר ״פרנסיס סקוט קי״ בבולטימור קרס מוקדם ביום שלישי לאחר שנפגע על ידי אניית מכולות גדולה, מה שגרם למספר אנשים וכלי רכב ליפול לנהר פטפסקו.

 

בסביבות השעה 01:30, שעון מקומי, אניית מכולות בשם Dali, השטה תחת דגל סינגפור, שהיתה בדרכה מבולטימור לנמל קולומבו בסרי לנקה, חוותה תקלה כלשהי והתנגשה באחד מעמודי התמיכה של הגשר - התנגשות אשר גרמה להתמוטטות הגשר. האנייה פועלת במסגרת שירות של מארסק מאסיה לחוף המזרחי של ארה״ב - TP12 LOOP. 

 

חברת מארסק הבהירה בהצהרה מטעם החברה כי אניית המכולות ״דאלי״ אכן הפליגה באנייה חכורה בשירות מארסק ושינעה מטענים עבור לקוחות החברה. על פי הודעת מארסק, התאונה התרחשה בעת מעבר תחת הגשר כאשר על סיפון האנייה היו שני נתבים שסייעו בשינוע האנייה. טרם ברור מה גרם לאנייה לפגוע בעמוד התמיכה של הגשר אולם עדי ראייה ציינו כי ענן שחור נפלט מהאנייה כמה דקות לפני ההתנגשות. האנייה, בנפח של כ-10,000 TEU, נשאה על סיפונה בעת התקרית 4,679 TEU. 

 

 

גשר ״פרנסיס סקוט קי״, הנו באורך כ-2,600 מטר ועובר עליו כביש מספר 695 בשני הכיוונים. בשעת ההתנגשות רכבים נסעו על הגשר וחלקם נפלו לתוך המים עקב ההתמוטטות. מהנתונים עולה כי על גשר זה עוברים מדי שנה כ-11.5 מיליון רכבים בדרכם מעל נהר פטפסקו.  

 

מחלקת כיבוי האש של מחוז בולטימור דיווחה כי כ-20 פועלי בניין ושלוש מכוניות אזרחיות נפלו לנהר כשהגשר קרס.