הממשלה תדון ביום ראשון הקרוב בהצעת ההחלטה של שר התחבורה להגברת התחרותיות בענף הרכב, שנועדה להוזיל לצרכן את מחיר כלי הרכב החדשים, החלפים והטיפול במוסכים.
בפגישה שהתקיימה בין השר ישראל כץ לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוחלט על המשך יישום הרפורמות בענף התחבורה ובכללם הרפורמה בענף הרכב. השניים סיכמו כי הצעת המחליטים להגברת התחרותיות בענף הרכב תוגש לאישור הממשלה כבר ביום ראשון הקרוב ותשולב בחוק ההסדרים הצפוי לעבור בחודש מאי הקרוב.
ראש הממשלה ציין כי "אחרי הרפורמה בסלולר ואחרי רפורמת השמיים הפתוחים, נביא לממשלה בשבוע הבא רפורמה נוספת שמטרתה הוזלת הרכבים הפרטיים בישראל".
כץ ציין שהוא נחוש לקדם את התחרות בענף הרכב, במטרה להוזיל את מחירי הרכב לצרכן ולאפשר לכל אזרח ליהנות ממגוון רחב יותר של כלי רכב: "אני משוכנע כי הרפורמה תוזיל את מחירי הרכב בכ-20% לפחות ואת חלקי החילוף ביותר מ- 30% לפחות, דבר שיוזיל את יוקר המחייה".
במסגרת הצעת המחליטים שהוגשה לממשלה תאושר טיוטת חוק רישוי שירותים. טיוטת החוק מסדירה את כל הצווים המתייחסים לתחומי ענף הרכב השונים ובכללם יבוא, תקינה, חלפים, מוסכים שמאים ועוד. הצעת המחליטים מסדירה לראשונה את כל תחומי הרכב ופותחת לתחרות את ענפי ייבוא רכב, מכירת רכב חדש ומשומש, ליסינג והשכרה, טיפול במוסכים ועוד.
ההצעה מגדילה את ערוצי ייבוא הרכב ומגדירה סוגים נוספים של יבואנים, בהם יבוא זעיר, שיוכל מעתה לייבא עד 20 כלי רכב מחו"ל שגילם עד שנה, ומאפשרת להגדיל גם את סוגי יבוא רכב שיותר לייבוא לכלל היבואנים. כך ניתן יהיה לייבא משאיות ואוטובוסים באמצעות, יבואן מקביל. כמו כן ניתן יהיה לייבא מוניות ורכב מסחרי באמצעות, יבוא אישי.
הצעת המחליטים תסדיר לראשונה את העיסוק בייבוא רכב שתאפשר לייבא רכב באמצעות גורמים מקצועיים ומוסמכים. כיום פועלים בתחום גורמים בלתי מוסמכים, המייבאים כלי רכב עבור כל מי שמעוניין לייבא רכב לישראל, ללא כל פיקוח.
בתחום שיווק החלפים והתיקון במוסכים יוסדר נושא הטיפול ברכב בכלל המוסכים גם בתקופת האחריות ויתווסף סוג נוסף של מוסך- "מוסך מומחה" שבוא ניתן יהיה לטפל בכלי רכב בטכנולוגיות חדשות זאת, בנוסף למוסכי היבואן הקיימים כיום.
בתחום חלקי החילוף יוסרו חסמים בשוק החלפים. במסגרת זאת יבוטלו דרישות ותקנים ייחודיים לישראל ויותאמו לתקינה הבינלאומית, תוך התמקדות במערכות רכב וחלפים בטיחותיים. ודרישות המתייחסים לכלל המערכות גם כאשר לא מדובר בחלפים בטיחותיים.
הצעת המחליטים כוללת שקיפות בנושא מלאי החלפים והמערכות הקיימות בעת תחזוקת הרכב. יבואני חלקי החילוף יחויבו לפרסם את מלאי חלקי החילוף ומחירם באתרי האינטרנט והלקוח יהיה חשוף בזמן אמת לכל המידע הקיים בענף חלקי החילוף ויוכל לבחור את החלף בוא ירצה להשתמש לתיקן הרכב. (חלפי או מקורי).