אמיר שני, יו״ר איגוד התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, פנה היום במכתב לשרת התחבורה מירי רגב ובו הוא מציין בפניה את העיכובים הניכרים שקהילת הסחר הישראלית חווה בשבועות האחרונים בשחרור סחורות במעבר היבשתי נהר הירדן (שייח חוסיין) בסמוך לבית שאן. שני מבקש את התערבותה האישית של שרת התחבורה בהחלטה להאריך את שעות הפעילות במעבר על מנת להתגבר על העומס הקיים, וזאת לאור דחיפות הנושא וכן לאחר, שלדבריו, פנה לגורמים השונים האמונים על הנושא אך לא זכה להתייחסות. עותקים ממכתבו של שני לשרת התחבורה הועברו גם למנכ״ל רש״ת הנכנס, שרון קדמי, וכפיר חן, ראש מינהל המכס.
שני כותב במכתבו לשרת התחבורה כי בשבועות האחרונים קהיליית הסחר הישראלית חווה עיכובים משמעותיים בשחרור סחורות במעבר היבשתי גשר נהר הירדן. לטענתו, העיכובים בימים האחרונים החריפו וכבר עומדים על זמני המתנה של כשבועיים ואף יותר, ולהן מתלוות בעיות תפעוליות רבות במעבר היבשתי הגורמות לעיכובים נוספים וחוסר ודאות.
לדברי שני, עיכובים אלה נובעים, בין היתר, בעקבות סגירת המעבר היבשתי למספר ימים לאחר האירוע הביטחוני במעבר אלנבי שהתרחש ב-8 בספטמבר אשר גבה את חייהם של 3 עובדים, וכן קיצור שעות העבודה בעקבות המעבר לשעון החורף ועוד. כמו כן כותב שני כי בהתאם להנחיות גורמי הביטחון, בדיקות הביטחון הוחמרו ובהתאם לכך ניתן להעביר פחות משאיות בכל יום בכניסה לישראל.
כתוצאה מכך, העומסים במעבר גדלים מיום ליום ונכון למועד כתיבת שורות אלו לא נראה כל פיתרון באופק.
הנזקים הישירים והעקיפים הנגרמים לקהיליית הסחר הינם בלתי הפיכים, וגדלים מיום ליום. כיום נמצאת קהיליית הסחר הישראלית בפרשת דרכים שעלולה להיות הרסנית לכל הגורמים הפועלים במעבר היבשתי ובעיקר ליבואנים שחווים נזקים בלתי סבירים כתוצאה מכך.
שני כותב לשרה רגב: ״לאור האמור לעיל אנחנו מבקשים לבחון אפשרות להפעיל את המעבר היבשתי מעבר לשעות הפעילות הרגילות למשך זמן קצוב ומוגבל עד שיהיה ניתן למזער את הפקקים העצומים ולחזור לעבודה רגילה ושוטפת במעבר. תקופה מוגבלת להפעלת המעבר בשעות נוספות תוכל לסייע ׳לחסל׳ את התור, ולחזור לפעילות שוטפת ותקינה במעבר. מפאת דחיפות העניין ונוכח ההשלכות על קהיליית הסחר כולה, ובהיעדר כל התייחסות לסוגיות שהעלינו בפני הגורמים השונים, נודה להתערבותך האישית בנושא״.
ממשרד התחבורה נמסר כי הפנייה טרם התקבלה במשרד.