שר התחבורה הגיש לאישור ועדת הכלכלה את התקנות המתירות שימוש באופניים חשמליים בעלי הספק מירבי של 250 וואט
שר התחבורה ישראל כץ הגיש היום לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת את התקנות המתירות את השימוש באופניים עם מנוע עזר חשמלי.
עד כה הוגדרו אופניים עם מנוע עזר כאופנוע לכל דבר אולם מאחר והכלי אינו עומד בתקינה לא ניתן היה לרשום אותו בארץ ולתת לו רשיון רכב. יצוין כי השימוש באופניים חשמליים הוגדר עד כה כעבירה על פי תקנות התעבורה.
בעקבות בקשות רבות של אזרחים ובמטרה לעודד את השימוש ברכב בלתי מזהם מונה צוות מקצועי שבחן את הסדרת מעמדם של אופניים עם מנוע עזר. הצוות קבע כי מאחר שאופניים חשמליים קרובים יותר בביצועיהם וביציבותם לאופניים מאשר לקטנוע אין מניעה להתיר את השימוש בהם בארץ.
שר התחבורה ציין כי לאופניים עם מנוע עזר יתרונות תנועתיים וסביבתיים. "מדובר בכלי רכב זול וידידותי לסביבה. "לרכיבה על אופניים יש חשיבות גדולה כאמצעי תחבורה חילופי לרכב הפרטי אשר יפחית את הגודש בדרכים ויקטין את זיהום האוויר", אמר כץ.
שר התחבורה הוסיף כי בדומה לאופניים הרגילים, אופניים עם מנוע עזר חשמלי מאפשרים גמישות בתכנון הנסיעה, התגברות על בעיות חנייה ונסיעה מהירה בכבישים בשעות העומס.
על פי התקנות החדשות ניתן לרכב על אופניים חשמליים בעלי הספק מרבי של 250 וואט אשר מהירות נסיעתם אינה עולה על 25 קמ"ש. הגיל המינימלי של הרוכב באופניים יוגבל ל-14 שנים. האופניים החשמליים אינם מצריכים רשיון נהיגה או רשיון רכב בדומה לשאר מדינות העולם.
אופניים עם מנוע עזר חשמלי: בקרוב זה חוקי
שר התחבורה הגיש לאישור ועדת הכלכלה את התקנות המתירות שימוש באופניים חשמליים בעלי הספק מירבי של 250 וואט
00:00 ,27.10.2009
עשוי לעניין אותך
חברת נמל אשדוד הטמיעה מערכת ניהול תוכן ארגוני
ירדן - ישראל: ירידה תלולה בחילופי הסחר
מדד 100 היצואנים: היצוא בתחום התעשייה המסורתית מתחזק
הוועדה למדיניות צרכנית של ה-OECD: ישראל עומדת בדרישות
הממונה על היטלי סחר בתמ"ת: קיימת עקיפה של היטל ההיצף
רשות המסים: בוטלה הדרישה לליווי מאובטח של מטענים למעברי הגבול היבשתיים