ארבע חברות נותרו במכרז לרכבת הקלה בגוש דן

החברות הבינלאומיות עברו את שלב המיון המוקדם במכרז לכריית לקו האדום של הרכבת הקלה, שהעבודות בו אמורות להתחיל ב-2015


00:00 ,02.10.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נ.ת.ע סיימה את שלב המיון המוקדם (PQ) למכרז כריית המנהרות בשיטת NATM לקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן.

תחילת עבודות כריית המנהרות, לאורך כ 3.5 ק"מ באזור צומת גהה, מתחת לכביש 4, צפויה להתחיל בתחילת 2015. שיטת NATM היא שיטה קונבנציונלית בכרייה בקרקע רכה מתחת למי תהום וכן מתחת לכבישים ותשתיות.

הקו האדום של הרכבת הקלה יצא מפתח תקוה, דרך בני ברק, רמת גן, תל אביב-יפו ובת ים, לאורך 23 ק"מ, חלקו תת קרקעי. בהמשך אמור הקו גם להגיע לראשון לציון.

מתוך שבע החברות שניגשו לשלב המיון המוקדם עברו לשלב הבא ארבע חברות בינלאומיות, מהגדולות בעולם בתחום, וכן מיזמים משותפים. הזוכה במכרז יבחר בסוף השנה הבאה.

שלב המיון המוקדם ארך כשנה ורבע, בשל בדיקה מעמיקה של המועמדים. מנכ"ל נ.ת.ע יצחק זוכמן מסר שמדובר במכרזי ענק, מורכבים ומסובכים, וכל התקדמות בהן מוכיחה כי חרף הקשיים שבדרך תהיה רכבת קלה בגוש דן.

בימים הקרובים יחל אנטוני בורצ'ל, מהיועצים הבכירים, בתחום המטרו והסעת ההמונים בחברה הבינלאומית PB, בתפקיד מנהל הקו האדום.